ایلام بیدار06:48 - 1394/08/18
به وسعت پنج هزار هکتار/

طرح "جم آب" در استان ایلام اجرا می شود

مدیر کل منابع طبیعی استان از اجرای طرج "جم آب" در استان ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، با اجرای طرح جم آب (جنگل‌کاری، مرتعداری، آبخیزداری، بیابان‌زدایی) در استان ایلام تحولی بزرگ در زمینه منابع طبیعی شکل خواهد گرفت. این طرح که تلفیقی از عملیات جنگل‌کاری توأم با عملیات آبخیزداری و بیابان‌زدایی است، با استفاده از گونه‌های جنگلی اقتصادی سازگار با شرایط منطقه و همچنین گونه‌های بادشکن در سطح عرصه جنگل‌کاری می‌گردد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در این راستا گفت: این طرح در سطح پنج هزار هکتار بوده که دوهزار هکتار آن در شهرستان‌های مهران و دهلران و سه هزار هکتار در دیگر عرصه های ملی شهرستان‌های مختلف استان به اجرا درخواهد آمد.

اجرای این طرح با اجرای عملیات آبخیزداری شامل سامانه سطوح آبگیر باران و پخش سیلاب ،خشکه‌چینی، گابیون بندی و... به‌منظور استفاده صحیح از نزولات جوی، جلوگیری از سیل و ذخیره نزولات آسمانی همراه بود و تمام عملیات انجام‌شده با همکاری و مشارکت مردم و تعاونی‌ها انجام می‌گیرد.

جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از سیل از دیگر اثرات این طرح می‌باشد لازم به یادآوری است که با اجرای این طرح فعالیت‌های هفته منابع طبیعی در آبان ماه در استان ایلام کلید زده می‌شود.

 

انتهای پیام/س