ایلام بیدار13:06 - 1394/08/11
سفر معاون رئیس جمهور داد مردم سیل زده ایلام را درآورد؛

آقای نوبخت! پول های خرد دردی را دوا نمی کند/ 10 میلیارد پیش کش؛ اقدام به ایجاد سیل بند کنید + فیلم

مردم ایلام از رفت و آمدهای تشریفاتی مسئولان به مناطق سیل زده ایلام و راهکارهای بدون تدبیر دولت گله مندند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::بارش های بی سابقه در روزهای اخیر استان ایلام باعث به وجود آمدن بسیاری مشکلات در استان و به خصوص در شهر ایلام شده است؛ همزمانی این رویداد با هفته پدافند غیرعامل محکی شد تا مسئولان و دستگاه ههای اجرایی به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

این روزها مناطق شهر ایلام و به خصوص حاشیه ها آن با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند مردمانی که خانه هایشان پر از گل و لای شده و با گذشت چند روز از بارندگی و علیرغم جو پایدار اما کماکان مشکلات ناشی از سیل امیدوار هستند هر چه زودتر از وضعیت رهایی یابند.

برخی از منازل به طور کلی جایی برای استراحت روزانه و نه شبانه، ندارند و با وجود ایجاد اسکان موقت برای آسیب دیدگان توسط سپاه اما آسیب دیدگان مجبور به استراحت در منازل بستگان خود نیز هستند.

همین باعث شد تا نوبخت، معاون رئیس جمهور به همراه برادر رئیس جمهور به منظور بازدید از این مناطق روانه استان ایلام شوند، سفری که بازخورد اولیه اش در هیئت وزیران اختصاص 100 میلیارد رایل اعتبار اولیه برای ساکنان مناطق سیل زده ایلام و لرستان بود.

همین امر باعث شد داد مردم ایلام بلند شود و از رفت و آمدهای صرفا تشریفاتی با وجود خسارت 700 میلیاردی و اختصاص این مبلغ ناچیز اولیه گلایه مند شوند.

مردم مناطق مسکن مهرنشین شهر ایلام واقع در محله جانبازان ضمن ابراز گلایه ها از مسئولان و معاون رئیس جمهور معتقدند اختصاص مبالغ خرد دردی از دردهای مردم آسیب دیده سیل ایلام دوا نمی کند و دولت باید به فکر راهکار اساسی برای این موضوع باشد.

مردم این مناطق خواهان لزوم بازنگری بر اصول طراحی شهری و هدایت آب روان ها هستند و علاوه بر آن خواستار رفع اشکالات طراحی مهندسی سیل بندها و علت تخریب آنها و نیز احداث سیل بند در برخی مناطق برای جلوگیری از ورود سنگ لاخ ها به شهر هستند به طوری که ریختن نخاله ها در این مناطق به خصوص در پشت مسکن مهر منطقه جانبازان باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است.

ساکنان این مناطق در گفتگو با خبرنگارایلام بیدارهمچنین خواستار کنترل ضربتی آورده های رودخانه ای در مسیر مسکن مهر هستند و علاوه بر این نیز خواستار اجرای سیل بند پشت بلوک های یک و دو سه جنب آتش نشانی منطقه جانبازان هستند.

فیلم خواسته ها و درد دل های مردم مناطق مسکن مهرنشین محله جانبازان ایلام را در زیر مشاهد کنید.