ایلام بیدار12:51 - 1394/08/10
رئیس بنیاد مسکن در بازدید از مناطق سیل زده ایلام:

شهرداری از ساخت واحدهای مسکونی در مسیر رودخانه جلوگیری کند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: واحدهایی که در مسیل ها و مناطق حاشیه ای بصورت غیرمجاز ساخته شده اند باید در سریعترین زمان ممکن چاره اندیشی شوند.

به گزارشايلام بيدار، "علیرضا تابش"، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان بازدید از مناطق سیل زده ایلام اظهار کرد: سیلاب هفته گذشته در مناطق مختلف کشور خسارت های بسیاری ایجاد کرد که در این میان استان ایلام بیش از سایر مناطق آسیب دیده است که در هیمن راستا معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ردیفی را برای اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره برای جبران بخشی از خسارت های وارد شده به آسیب دیدگان این استان در نظر خواهد گرفت که سقف آن توسط هیات دولت مشخص می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: به هر میزانی که خسارت وارد شده، بیش از آن توسط مسئولان برای جبران مشکلات ایجاد شده اعتبار در نظر گرفته می شود و تلاش خواهیم کرد خسارت های وارد شده را تا آخرین واحد مسکونی و تجاری جبران کنیم علاوه بر این واحدهایی که در مسیل ها و مناطق حاشیه ای بصورت غیرمجاز ساخته شده اند باید در سریعترین زمان ممکن چاره اندیشی و با جابجایی آنها به مکان های دیگر انجام شود تا زمینه تکرار این حوادث ناگوار از بین برود.
وی تاکید کرد: مسیل ها باید با مطالعه دقیق و کارشناسی مورد بازسازی و تعمیر اساسی قرار گیرند و مسیل هایی که پوشیده شده اند بازگشایی، مرمت و بازسازی شوند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: شهرداری با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب و سایر ارگان باید از ادامه ساخت واحدهای مسکونی و تجاری در مسیل رودخانه بشدت جلوگیری کند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.
 

انتهای پیام/س