ایلام بیدار11:33 - 1394/08/10
گزارش میدانی ایلام بیدار از مشکلات مردم ایلام بعد از سیل؛

وعده و وعید دردی از سیل زدگان دوا نمی کند + فیلم

اهالی کسبه و بازاریان شهر ایلام در حالی اقدام به رفع مشکلات سیل می کنند که امیدی از سوی سئولان برای کمک رسانی ندارند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::بارش های بی سابقه باران در استان ایلام کماکان ادامه دارد و این بارش ها سبب بروز مشکلاتی برای مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی و عشایری شده است.

در همین خصوص مردم شهر ایلام برای رهایی از وضعیت موجود دست به کار شده و اقدام به پاکسازی و رفع مشکلات برآمده اند.

سلسله مشکلات مردمی این بار دامن میوه فروشان و کسبه سطح شهر را نیز گرفته و آنان را با مشکلاتی رو به رو کرده که بنا بر گفته خودشان باعث زیان بیش از حد مالی به وضعیت اقتصادشان شده است.

براین اساس خبرنگار ما برای بررسی آخرین مطالبات مردمی در بین مردم حضور و از نزدیک مشکلات انان را در قالب فیلم به تصویر کشیده است؛ اگر گذری به سطح شهر ایلام داشته باشید به خوبی این مشکلات قشر را لمس خواهید کرد به نحوی که بسیاری از مردم نیز به این افراد کمک می کنند.

وضعیت موجود شهری به گونه ای است که کسبه و بازاریان مدت یک هفته قید درآمد را زده اند و به فکر نجات سرمایه های خود در مغازه هایشان هستند.

خیابان فرهنگیان ایلام بعنوان یکی از خیابان های اصلی مردم برای خرید مملو از سنگ و گل و لای است که باعث شده اکثر اجناس مغازه های این خیابان طعمه سیل شده است.

صاحبان این مغازه ها اما در روزی تعطیل خود دست به کار شده و در حال کمک رسانی به خود هستند چرا که دیگر خیال کمک رسانی مسئولان را به گور برده اند.

وضعیت ناجور فروش بازاریان ایلامی

یکی از بازاریان سطح شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار ضمن ابراز گلایه  از بی توجهی مسئولان به رفع مشکلا ناشی از سیل در خیابان های شهر گفت: بعلت گل و لای شدن معابر و خیابان ها و عدم رسیدگی به این موضوع فروش محصولات به کمترین حد خود رسیده و بعضا در این روزها می توان گفت که دیگر فروشی نداریم.

وی اظهار کرد: البته این را هم باید اشاره کنم که بغیر از وضعیت موجود مدت یک سال تمام است که هیچ گونه فروشی نداریم و این نیز خود به مشکلات افزوده است.

این فروشنده افزود: در حال حاضر نه شهردای وجود دارد نه فرمانداری و نه استاندار و کسی احوالی از مشکلات مردم نمی پرسد و مسئولی پیدا نمی شود که به دغدغه های ما گوش فرا دهد.

مغازه های این محل همگی زیر آب رفته اند و این در حالی است که با زحمات زیادی این افراد اقدام به پرداخت کرایه مغازه های خود می نمایند.

اگثر جنس های مغازه های این محل درگیر سیل شده به طوری که با گل و لای مخلوط شده و از بین رفته اند و کسی هم به فکر حداقل جمع کردن این وضعیت نیست چه برسد به رسیدگی به حال این افراد.

انتظار رسیدگی از سوی مسئولان داریم

یکی دیگر از بازاریان سطح شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار ما ادامه داد: مردم با این وضعیت دیگر نمی توانند از منزل های خود خارج شوند و این باعث شده تا وضعیت درآمد به کمترین حد خود برسد.

متأسفانه نه جداول سطح شهر مناسب و بازسازی شده اند و نه کسی سراغی از مشکلات ما گرفت که باعث به وجود آمدن این وضعیت نامناسب شهری شده است.

انتظاری که از مسئولان استان داریم این است که به وضعیت موجود رسیدگی کنند و گرهی از دردهای ما را باز کنند.

مدت چند روز است وضعیت این محله همین گونه بوده و متأسفانه نه استاندار و نه فرماندار حتی از دادن امید به مردم دریغ می کنند و در بین آنها حاضر نمی شوند.

این فروشنده ایلامی خاطرنشان کرد: تردد در این مسیر در روزهای گذشته آنچنان بوده که کسی جرأت حرکت در این محله را نداشت تا جایی که خودمان دست به کار شده و مقداری از آن را سر و سامان دادیم.

بی توجهی به رفع مشکلات مردمی

علاوه بر این نیز در شب گذشته مردم خود اقدام به پاکسازی معابر می کردند که طی آن یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار ضمن ابراز گلایه از مسئولان خواستار ورود جدی دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مردمی شد.

وی اظهار کرد: بارندگی ها و وقوع سیل باعث ایجاد خساراتی به مغازه هایمان شده به طوری که گل و لای به داخل نیز ورود کرده است.

این شهروند ایلامی افزود:  در این زمینه ماشین های آتش نشانی و شهرداری علیرغم مشاهده وضعیت موجود و نیز اشاره های فراوان به عوامل شهرداری برای پاکسازی جدول اما کسی توجهی نمی کند.

متأسفانه به همراه فرزندانم در حال پاکسازی جدول هستم تا آبی که از آن بالا آمده به داخل مغازه روانه پیدا نکند؛ انتظار ما از مسئولان این است که ما را یاری کنند تا از این وضعیت رهایی یابیم.

این شهروند ایلامی بیان کرد: سندهای داخل مغازه در حالی از بین رفته که با پاکسازی جدول ها می توان مانع از بروز این گونه مشکلات شد از استاندار و فرماندار و شهردار ایلام تقاضا داریم تا بررسی مشکلات را در دستور کار خود قرار دهند.

وضعیت نامناسب بازار میوه 

یکی از میوه فروشی های سطح شهر ایلام و مستقر در پارکینگ شهرداری ضمن ابراز گلایه از بی توجهی به خواسته آنها گفت: تنها برای مدت کوتاهی نیروهای هلال احمر برای تخلیه سیلاب داخل مغازه ام مراجعه کردند که جوابگو نبود.

این فروشنده میوه و تره بار اظهار کرد: تمام دارایی بنده همین میوه فروشی است که اسیر سیلاب شده و در این راستا میوه های موجود نیز ارزش ارائه به مشتریان را از دست داده اند.

وی افزود: از دستگاه ها و مسئولان می خواهیم به فکر جبران برای ما باشند چرا که خساراتی به کار ما وارد شده است.

به گزارشایلام بیدار، امید است انتظارهای این مردم که در زمان جنگ تحمیلی زحمات زیادی را متحمل شدند به خوبی از سوی جواب داده شود.

 

فیلم مشکلات مردم ایلام پس از سیل را در زیر ببییند.

انتهای پیام/س