ایلام بیدار08:57 - 1394/08/09
فرماندار آبدانان:

سیلاب 400 کیلومتر راه عشایری آبدانان را تخریب کرد

فرماندار آبدانان گفت: بارندگی ها و وقوع سیل در آبدانان، 400 کیلومتر از راه های عشایری این شهرستان را تخریب کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، "مجید عسگری "فرماندار آبدانان گفت: در اثر بارندگی های سیل آسای اخیر ارتباط 80 درصد عشایر مستقر در مناطق قشلاقی این شهرستان با مرکر قطع شده است.

وی افزود: بارندگی های شدید همراه با تندباد روزهای گذشته راه های ارتباطی مناطق عشایری دینارکوه. بان گنبد و کله گراز را با مرکز شهرستان قطع کرده و خسارت های زیادی به عشایر منطقه وارد کرده است.
عسگری با بی سابقه خواندن بارندگی های سیل آسا در 20 سال گذشته، تاکید کرد: تعداد زیادی از احشام عشایر تلف شده و ده ها سیاه چادر نیز تخریب شده و صدها تن از ذخایر زمستانی و علوفه دامی نیز از بین رفته است.
وی میزان بارندگی دو روز گذشته در آبدانان را بیش از 120 میلی متر اعلام کرد و گفت: این بارندگی همچنین باعث خسارت زیادی به زیرساخت های شهری. شبکه های آب و برق و فضاهای سبز و اماکن مسکونی، تجاری و مراکز دولتی شده است.
عسگری از آمادگی نهادهای دولتی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان خبر داد و اضافه کرد: بعلت تندباد، رعد و برق روزهای گذشته سیستم های فرستنده دیجیتال آبدانان تحریب و باعث قطعی شبکه های تلوزیزیون شد که با تلاش متخصصان فنی صدا و سیمای مرکز ایلام مشکلات بر طرف شد.
فرماندار آبدانان افزود: به علت تداوم بارندگی و احتمال بروز حوادث و بحران های طبیعی امکان برآورد دقیق خسارت های وارده به مردم و تاسیسات شهری و زیرساخت های ارتباطی نیست و در صورت مساعدن شدن هوا، برآورد خسارت توسط کارشناسان دستگاه های مسئول انجام می شود.

 

انتهای پیام/س