ایلام بیدار08:11 - 1394/08/09
روستاهای سیل زده سیروان در فراموشی مسئولان/

راه های ارتباطی روستاهای عرب رودبار همچنان مسدود است

جاری شدن سیلاب در شهرستان سیروان،‌ راه های ارتباطی سه روستای داربلوط، چم روته و چم شیر عرب رودبار از توابع بخش مرکزی ذرا مسدود کرده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین،  بر اثر بارش شدید باران طی دو روز اخیر و جاری شدن سیلاب در شهرستان سیروان،‌ راه ارتباطی سه روستای داربلوط، چم روته و چم شیر عرب رودبار از توابع بخش مرکزی همچنان مسدود است.

اگر چه مردم از خدمات دهی مسئولان بعد از وقوع سیلاب و خسارت وارد شده به آنها  گله مند هستند و از مسئولان می خواهند برای رفع این مشکلات به کمک آنها بیایند ولی در پیچ و خم قرار دادن مردم و اینکه 3 روستا با جمعیت بالغ بر 1500 نفر با گذشت چندین ساعت از جاری شدن سیل  قبل از این هنوز در بن بست قرار دارند و راه های آنها مسدود هستند نکته قابل تاملی است.

اهالی روستاهای داربلوط، چم روته و چم شیر عرب رودبار از مسدود بودن راه های مواصلاتی به شدت گله مند هستند  که چرا ادارات مربوطه از نزدیک مشکل را بررسی و در برطرف کردن آن اقدام نماید.

از نکات قابل تامل دیگر این است مسدود بودن راه های ارتباطی کار امداد رسانی به سیل زدگان این روستاها را با مشکل رو به رو کرده بود بطوریکه امروز در مسیر این روستاها یک خانواده در سیل گرفتار و شش دستگاه خودرو نیز در گل و لای این این راه ارتباطی فرو رفته بود.

یکی از اهالی عرب رودبار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بارندگی ها و جاری شدن سیل در دو روز اخیر گفت: سیل موجب بروز خسارت جدی در این منطقه شده و بسیاری از منازل مسکونی تخریب و از گل و لای پر شده است.

وی اظهار کرد: بر اثر وقوع سیل در این منطقه، جاده ارتباطی سه روستا در منطقه عرب رودبار بسته شده و ارتباط با مرکز شهرستان قطع شده است و حتی امکانات تلفنی نیز به سختی برقرار می شود.

این فرد اضافه کرد: همچنین بر اثر وقوع سیل بیشتر زمین‌های کشاورزی منطقه تخریب شده و به محصولات کشاورزی، باغات و ادوات  کشاورزی نیز خسارت جدی وارد شد.

این ساکن عرب رودبار تاکید کرد: متاسفانه این منطقه همانند گذشته به فراموشی سپرده شده و خدمات رسانی در آن بسیار ضعیف است و از مسئولان می خواهیم توجه بیشتری به مردم عرب رودبار داشته باشند.

گلایه مندی اهالی روستاهایی عرب رودبار که گرفتار خسارات ناشی از سیل شده اند از مسئولان مربوطه در خصوص عدم بازگشایی راه های روستایی در حالی ادامه دارد که آنها از حضور تعداد محدودی از مسئولان در زمان وقوع سیل در منطقه اعلام رضایت کرده اند.

 

انتهای پیام/س