ایلام بیدار13:19 - 1394/08/05
با حضور يگان های خدمات رسان و نیروهای نظامی/

رزمایش پدافند غیر عامل در ایلام برگزار شد + تصاویر

رزمایش پدافند غیر عامل با حضور با حضور يگان های خدمات رسان و نیروهای نظامی در ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه خبری پلیس، همزمان با اولين روز از هفته پدافند غير عامل رزمايش يگان هاي انتظامي و ادارات خدمات رسان در ايلام آغاز شد.

این رزمايش با حضور رده هاي مختلف انتظامي استان ايلام و يگان هاي خدمات رسان با هدف کسب آمادگي در شرايط بحران برگزار شد.

سردار "علي دولتي" در حاشيه برگزاري رزمايش پليس ايلام در اولين روز هفته پدافند غير عامل ،گفت:.با توجه به اهميت بسيار بالاي پدافند غيرعامل و تهديدات بيگانگان بايستي بيش از هر زمان ديگري به موضوع آن پرداخته شود و آن را در كل جامعه نهادينه نماييم .

وي خاطر نشان کرد: رعايت الزامات پدافند غيرعامل يكي از موثرترين و پايدارترين روش هايي دفاعي در برابر تهديدات طبيعي و غيرطبيعي است.

فرمانده انتظامي استان ايلام در ادامه با بيان اينکه تمام دستگاه ها و سازمان ها بايد در راستاي تحقق امنيت پايدار در جامعه گام بردارند،تصريح کرد: پليس اين آمادگي را دارد تا با همکاري تمامي نهادها و دستگاه هاي ذي ربط از تمام توان و ظرفيت هاي خود در راستاي تحقق اين مهم استفاده نمايد.

دولتي اظهار داشت : پدافند غيرعامل فقط اختصاص به بعد سخت افزاري ندارد، بلکه در ابعاد گوناگون فرهنگي ، اجتماعي ، فضاي مجازي و در کل بعد نرم افزاري، ما نيازمند توجه به پدافند غيرعامل هستيم.

وي افزود : قدرت و آمادگي در زمينه پدافند غير عامل بازدارنده بوده و موجب کاهش طمع دشمنان خواهد شد ، ضمن اينکه در صورت طمع هزينه سنگيني نيز براي دشمن خواهد داشت.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: مردم ايران بايد هميشه آمادگي لازم در خصوص احتمال حمله و تهديدات دشمنان اسلام و ايران اسلامي را داشته باشند، در اين ميان مصون ماندن مراکز مهم از آسيب وتهديدات هوايي دشمن از اصول مهم در پدافند غير عامل مي باشد.

دولتي در پايان بيان داشت: با توجه به اينکه مراکز نظامي وانتظامي وتاسيسات برق وآب و... از جمله مراکزي هستند که هدف اصلي دشمنان مي باشند ،مي طلبد مسئولان با هوشياري به موقع ودر کمترين زمان ممکن اين مراکز را جابجا ،تا کمترين آسيب به آن برسد.

رزمايش پدافند غيرعامل تحت عنوان اردوکشي رده هاي مختلف انتظامي استان همزمان با اولين روز از هفته پدافند غير عامل در پارک جنگلي چغاسبز شهر ايلام با حضور يگان هاي خدمات رسان از جمله اروژانس ، هلال احمر و ... در حال برگزار است.

 

انتهای پیام/س