ایلام بیدار07:16 - 1394/07/30
اياب و ذهاب و تردد مشکل آفرین شده است؛

خطرترك تحصيل دانش آموزان مناطق دورافتاده ملکشاهی

در مناطق دور افتاده شهرستان ملكشاهي مشكلات اياب و ذهاب دانش آموزان در برخي موارد به ترك تحصيل مي انجامد.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ملکشاهی آنلاین، در برخي روستاها و مناطق عشاير نشين وروستایی شهرستان ملكشاهي كه فاصله زيادي با شهر و مركز شهرستان دارند و همچنين  فاقد مدارس در مقاطع متوسطه اول ودوم هستند؛ عده اي از  دانش آموزان مجبور به ترك تحصيل مي شوند.

گرچه مدارس سيار در مقاطع پايين تر در اغب مناطق داير گرديده اما سختي هاي اياب و ذهاب و تردد به شهر براي ادامه تحصيل برخي دانش آموزان همچنان دست و پاگير و مانعي براي  تحصيل محسوب مي شود.

در مناطق توقف عشاير كوچرو در زمستان (قشلاق) و روستاهاي دور افتاده شهرستان، تردد براي رفتن به مدرسه هاي روزانه بسيار سخت است. در همين خصوص نظرات برخي دانش آموزان را جويا شده ايم:

برخي از آنها دوري از خانواده و ماندن در شهر به منظور ادامه تحيصل را از لحاظ روحي و عاطفي بسيار دشوار مي دانستند و ترك تحصيل را بر اين كار ترجيح داده بودند.

عده اي نيز وضع مالي ضعيف خانواده را براي تهيه سرويس مدرسه در مسافتهاي دور مطرح كردند و به علت عدم توان تامین سرویس ایاب ودهاب مجبور به ترک تحصیل شده اند.

در مجموع مي توان گفت كه نبود سرويس رفت آمدبراي مناطق با بعد مسافت يكي از موانع ادامه تحصيل براي دانش آموزان خواهد بود و انتظار مي رود مسئولين استان در خصوص اين معضل چاره انديشي نمايند.

 

انتهای پیام/س