ایلام بیدار11:42 - 1394/07/29
در گفتگوی ایلام بیدار با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عنوان شد؛

تشریح ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی درایلام

ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در ایلام اعلام شد.

حجت الاسلام "محمد فتاحی"، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار دین و مذهبایلام بیداردر خصوص ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در ایلام اظهار کرد: برنامه های متنوعی برای ایام محرم امسال در سطح هیئات مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شاخص ترین این برنامه ها مربوط به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است.

این مسئول افزود: در هیمن راستا ویژه برنامه تجمع بزرگ تاسوعای حسینی با حضور هیئات مذهبی و مردم روز جمعه ساعت 9 صبح در محل میدان 22 بهمن برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: علاوه بر این مراسم دسته روی هیئات مذهبی سطح شهر ایلام در روز عاشورا از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح به سمت میدان 22 بهمن برگزار می شود.

فتاحی بیان کرد: برنامه شاخص دیگر ویژه برنامه شام غریبان است که در شب شام غریبان امام حسین(ع) از ساعت 20 الی 22 در محل میدان 22 بهمن اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برپایی هر چه بهتر این مراسمات تمهیدات لازم با مسئولان استان اندیشیده شده است.

این مسئول عنوان کرد: امسال به دلیل دو طرفه شدن مسیر پنج راه جهاد و به منظوردر نظر گرفتن مشکلات پیش بینی شده مکان مورد نظر به میدان 22 بهمن انقال یافته است.

مدیر کل تبلغیات اسلامی ایلام اضافه کرد: به دلیل اینکه روز جمعه برنامه تجمع تاسوعای حسینی با نماز جمعه برنخورد این مراسم تا ساعت 11 صبح به اتمام می رسد.

فتاحی از هیئات مذهبی سطح شهر ایلام خواست براساس جدول زمانبدی ارائه شده سر موعد مقرر در مکان های یاد شده حضور یابند.

وی در عین حال گفت: هیچ منعی برای هیئتی که به صورت مجزا اقدام به برپایی مراسم عزاداری تاسوعا و یا عاشورا کند وجود ندارد.

 

انتهای پیام/س