ایلام بیدار07:27 - 1394/07/29

همایش اقتصاد مقاومتی در ایلام برگزار شد

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: مشکلات اقتصادی با لبخند سیاسی حل نمی شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، "قدرت اله کریمیان"، فرمانده سپاه ناحیه ایلام در همایش اقتصاد مقاومتی، گفت: از سال 73 تا 93 رهبر معظم انقلاب با ابتکار جالبی هر سال را با نام خاصی نامگذاری نمود که حدود ده سال از آنها با عناوین و مضامین اقتصادی بوده و این دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب را می رساند.

کریمیان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارهای بار بر توان استفاده از قدرت داخلی تاکید کرده و به این نیرو ایمان دارد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مربوط به شرایط تحریم نیست و این نظریه در تمام دنیا پذیرفته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام عنوان کرد: در سال 91 که از موضع قدرت حرف زدیم میزان سرمایه‌گذاری در داخل کشور براساس گزارش جهانی سرمایه گذاری سال 2012 کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (UNCTAD) حجم سرمایه خارجی وارده به ایران معادل 4.870 میلیارد ریال با رشد سالانه 17.35 درصد بود که رشدی 142.9 درصدی را نشان می داد.

وی تاکید کرد: متاسفانه با چشم دوختن به توان بیرون و عدم اعتماد به نیروی نخبه و فعال کشور، میزان سرمایه گذاری کنونی در کشور کمتر از یک درصد بوده یعنی به اندازه یک فاز عسلویه.

وی تصریح کرد: باید تولید داخلی را تقویت کرد وقتی سرمایه ای در داخل کشور نیست چرا باید یک سرمایه گذار از خارج از کشور بیاید و در کشور ما که دچار رکود شده سرمایه گذاری کند.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: چرا برای یک درصد سرمایه گذاری خارجی باید هیاهو کرد؟ چرا نباید روی تولید داخلی کشور سرمایه‌گذاری کرد؟ چرا باید منتظر سرمایه داران خارجی باشیم که بیایند و با راه انداختن فروشگاه های فست فودی مثل مک دونالد به سرمایه گذاری در کشور کمک کنند؟

وی تاکید کرد: باید زمینه سرمایه‌گذاری واقعی را در کشور فراهم کرد و از سفرهای فرمایشی و هزینه بردار پرهیز کرد و با 20 میلیارد دلار قاچاق کالا مبارزه کرد.

کریمیان عنوان کرد: باید تولید داخلی را تقویت کرد و تکیه بر توانمندیهای داخلی در اولویت کار دولت قرار گیرد و نباید چشم به سراب غرب و آمریکا دوخت.

این فرمانده نظامی خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی با لبخند سیاسی حل نخواهد شد و باید گفتمان عملی اقتصاد مقاومتی را در داخل تقویت کرد.

کریمیان اظهار کرد: وقتی بیشترین شتاب علمی و بیشترین نیروی انسانی جوان، پویا و فعال را داریم، وقتی کشور ما مهد تمامی مواد اولیه است و مهد معادنیم چرا باید به خارج از کشور چشم دوخت؟

وی افزود: ما در دفاع مقدس به خودباوری رسیدیم و باید در اقتصاد به این مهم نیز دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/س