ایلام بیدار08:01 - 1394/07/26
با حضور مسئولان شهرستان و مردم

سمینار "ازدواج آسان" در سیروان برگزار شد

امام جمعه سیروان گفت: ترویج ازدواج آسان در جامعه یک ضرورت اساسی است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، سمینار ازدواج آسان روز چهارشنبه با حضور امام جمعه سیروان، جمعی مسئولان محلی و مردم این شهرستان در سالن اجتماعات کانون پرورشی سیروان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی امام جمعه سیروان در این سمینار گفت: یکی از احتیاجات انسانی تشکیل خانواده است و اساساً انسان برای رسیدن به هدفی که خدواند برا آن تعیین کرده است در پرتو خانواده محقق می شود.

امام جمعه سیروان اظهار کرد: خانواده بعنوان یک موضوع حیات بخش برای انسان مطرح می شود و برای تشکیل یک خانواده یقیناً بایستی ازدواج صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج آسان در بین جوانان و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای آنها، افزود: امروزه بر ازدواج آسان تاکیدات فراوانی می شود اما عموماً برای ازدواج جوانان موانعی وجود دارد که باید این موانع توسط خانواده ها و مسئولان برطرف شود.

موسوی مهمترین موانع سر راه جوانان را اشتغال، مسکن و هزینه های زیاد عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق ازدواج آسان بایستی مسئولان و مردم ورود کنند و با ایجاد اشتغال، مسکن و ... راه را برای ازدواج جوانان محیا کنند.

امام جمعه سیروان با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان در جامعه یک ضرورت اساسی است، تاکید کرد: مسئولان فرهنگی نیز بحث فرهنگ غنائت و عدم تجمل گرایی را در بین جامعه ترویج دهند.

امین فلاحی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان سیروان نیز در این سمینار اظهار کرد: سمینار ازدواج آسان برای نخستین بار در شهرستان سیروان برگزار می شود.

وی افزود: اما در طول سال 12 تا 20 جلسه هم اندیشی در راستای ازدواج آسان و آگاهانه و همچنین راهکارهای آن برای احاد مردم در سطح روستاها برگزار می شود.

در پایان این مراسم کارشناسان به ارائه نظرات پرداختند وسپس  به تعدادی از نوعروسان و بهورزان هدایایی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهدا شد.

 

انتهای پیام/س