ایلام بیدار13:17 - 1394/07/14
ایلام بیدار از اظهارات ضد و نقیض مسئولان استان گزارش می دهد:

معمای "تونل قلاجه"

یکی از پروژه های مهم در دست اجرای استان ایلام تونل قلاجه است، تونلی که علیرغم قول ها برای افتتاح تا پایان امسال روند اجرای آن این روزها به کندی سپری می شود.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::یکی از پروژه های مهم در دست اجرای استان ایلام تونل قلاجه است، تونلی که روند اجرای آن این روزها به کندی سپری می شود تا جایی که حتی اعلام شده مدت چند ماه است که از سوی شرکت سازنده تعطیل شده است.

موضوعی که "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام نیز در دیدار با مدیر عامل شرکت جنرال مکانیک خواستار حل مسائل و مشکلات پروژه تونل قلاجه فارغ از مسائل حاشیه ای شد.
وی بر تعین تکلیف موضوع در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: در صورت عدم همکاری، پیمانکار خلع ید و به شرکت دیگری واگذار می شود.

این در حالی است که مسئولان علت همکاری نکردن برای ادامه طرح را طلب شرکت مذکور عنوان کرده که باید پرداخت می شده است.

ادعای طلب پیمانکار کذب محض است

"عبدالصاحب ناصری"، مدیر راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: در خصوص پروژه قلاجه تاکنون تمام اسناد پیمانکار تا این تاریخ پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پیمانکار مربوطه ادعاهایی دارد که در دست بررسی است و حتی استعلامی گرفته شده که قابل پرداخت نیست اما باز استعلام ایشان را در تهران گرفته ایم و بعید است که نتیجه بگیرند چون که همه این موارد در حد ادعا است.

این مسئول افزود: استاندار ایلام نیز در جلسه ای با عوامل این شرکت و اعلام شد که کار را از سر بگیرند و در غیر این صورت خلق ید می شوند و به پیمانکار دیگر داده می شود.

مدیر راهسازی راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: البته قول هایی داده شده که در هفته آینده ادامه فعالیت را از سر بگیرند و پیگیر ادعاهای خود نیز در این زمینه باشند.

ناصری بیان کرد: هر مرجع قانونی نیز آن را تأیید کند ما آن را پرداخت خواهیم کرد و چنانچه سندی باشد ما کتمان نخواهیم کرد.

وی با تکذیب کردن ادعاهای این موضوع خاطرنشان کرد: تمام اسنادی که تاکنون بوده پرداخت شده است و یک سندی در ذیحسابی وجود ندارد.

این مسئول عنوان کرد: در همین راستا تاکنون مبلغ 50 میلیارد ریال به پیمانکار در سال 93 پرداخت شده که مبلغ سی میلیارد ریال آن به صورت اوراق بهادار با توافق صورت گرفته و مبلغ 20 میلیارد ریال به صورت نقدی پرداخت شده است.

برای تکمیل تونل قلاجه 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بنا بر گفته فرماندار ایوان برای تکمیل این طرح مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

"معروف بسطامی"، فرماندار شهرستان ایوان در مراسم واگذاری 600 قطعه زمین که توسط بنیاد مستضعفان به شهروندان ایوانی صورت گرفت، گفت: یکی از طرحهای بزرگ و اثرگذار در شهرستان ایوان طرح تونل قلاجه بوده که با  پیشرفت 80درصدی همراه است.

این مسئول اصلی ترین خواسته مردم شهرستان ایوان تکمیل و راه اندازی این تونل عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه برای تکمیل این پروژه عظیم 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و پیمانکار طرح (جنرال مکانیک) زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است لذا از ریاست محترم بنیاد انتظار داریم با اختصاص بودجه مناسب و کمک به پیمانکار ما را در هرچه زودتر راه اندازی کردن این پروژه کمک نمایند.

بدهی دریافتی پیمانکار مربوط به سنوات گذشته است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایوان نیز در این خصوص گفت: حقیقت امر این است کار تونل قلاجه متوقف شده و قرار است اعتبار لازم به این پروژه تزریق شود.

این مسئول تأکید کرد: پیمانکار فعلا چیزی دریافت نکرده و اعتبارات مصوب فقط بر روی کاغذ هستند و دریافتی نداشته ایم.

بدهی که پیمانکار دریافت کرده مربوط به سنوات گذشته است و استاندار محترم هم در جریان هستند.

لزوم حل معمای تونل قلاجه 

این معما و اظهارات ضد و نقیض در حالی مطرح می شود که مسئولان استان از افتتاح این پروژه ملی تا پایان سال جاری خبر می دهند و باید منتظر ماند و دید که آیا با ادامه این وضعیت شاهد بهره برداری تونل قلاجه تا پایان سال خواهیم بود یا خیر.

 

انتهای پیام/س