ایلام بیدار07:21 - 1394/07/08
با همکاری بسیج سازندگی استان/

دو باب مسجد روستایی در مهران افتتاح شد

تعداد دو باب مسجد روستایی به مناسبت هفته دفاع مقدس در مهران به بهره برداری رسید.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازاوای مهران، مساجد ابوالفضل العباس(ع) در روستای چنگوله و مسجد علی بن ابیطالب(ع) در روستای ریکا با همت قرارگاه بسیج سازندگی سپاه احداث و به بهره برداری رسید.

سردار سید "صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام در این مراسم با بیان رشادت های مردم در هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم استان ایلام در جنگ نابرابر علیه حزب بعث از خانه و کاشانه خود آواره شدند اما پایمردی و رشادت های آنان دشمن متجاوز را به عقب راند.
وی اظهار کرد: مردم استان ایلام با تقدیم شهدای بزرگی همچون شهید سابوته به انقلاب و اسلام نگذاشتند یک وجب از خاک میهن در تصرف دشمن  باقی بماند.
فرمانده سپاه امیر المومنین استان ایلام در ادامه از مسجد به عنوان محل یکدلی مسلمانان یاد کرد و گفت:مسجد محل یکدلی ، رسیدن به خدا و دوری از شیطان است.
سردار حسینی افزود:هدف جمهوری اسلامی ایران آسایش ، توسعه ، پیشرفت ، امنیت و کرامت  مردم در سراسر کشور است.
وی با اشاره به اینکه سپاه در بحث محرومیت زدایی خدمات خوبی به مردم ارائه کرده است ادامه داد: سپاه در بحث محرومیت زدایی برای ساخت و یا تجهیز 141 مسجد در استان اقدام کرده است.
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان تصریح کرد: از این تعداد 41 باب مسجد به صورت صددرصد توسط سپاه در حال ساخت است و یا به بهره برداری رسیده است.
 فرمانده سپاه ناحیه مهران سرگرد پاسدار روح الله جاویدان نیز در مراسم بهره برداری از مساجد روستایی شهرستان مهران گفت:هر کدام از این مساجد در زمینی به مساحت 2500 مترمربع و با زیر بنای 350 مترمربع با صرف اعتبار 650 میلیون ریالی از محل اعتبارات قرارگاه بسیج سازندگی سپاه و همچنین کمک های نقدی خیران منطقه به میزان یک میلیارد و 400 میلیون ریال ساخته شده است.

 

انتهای پیام/س