ایلام بیدار09:13 - 1394/07/07
اقتصاد مقاومتی منجر به رشد معیشتی مردم می شود؛

تولید سه تنی قارچ در آبدانان+تصاویر

کارآفرین موفق اقتصاد مقاومتی شهرستان آبدانان محصولات خود را به سه تن افزایش داده است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآبدانان خبر، توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

"جلیل قاسمی" حدود دو سال است که به طور جدی در روستای گنداب شهرستان آبدانان به کار تولید قارچ دکمه ای مشغول است و هم‌اکنون در هر دوره سه ماهه 3 تن قارچ تولید می کند.
این جوان فعال در عرصه کار آفرینی در رابطه با چگونگی اقدامات خود گفت:باتوجه به شرایط آب هوایی مناسب آبدانان جهت پرورش قارچ اینجانب مشغول به پرورش این محصول شدم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عزم خود را جزم کرده و توانستم و با توکل بر خداوند و پشتکار تولید محصول خود را به 3تن در هر دوره افزایش دهم.




وی اظهار کرد : میتوان با سرمایه گذاری درست و اصولی و مدیریت صحیح باعث اشتغال زایی جوانان و همچنین تولید بیشتر محصول جهت خودکفایی و رشد اقتصادی و معیشتی مردم منطقه شد.

قاسمی بیان کرد: این طرح در روستای گنداب و در محیطی 240 متری اجرا شده و در اولین برداشت خود 3تن قارچ برداشت کرده است.

این جوان روستایی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود در آمد زایی برای منطقه خود ایجاد و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.





این جوان کار آفرین اظهار کرد: البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایتهای مالی و پشتیبانی  متولیان امر است.

جلیل قاسمی و همسرش با تلاش و کوشش بی وقفه و با اراده قوی که در خود دیده اند امروز می توانند چرخ کوچکی از اقتصاد میهن عزیز خود را به حرکت در آورند.

 

انتهای پیام/س