ایلام بیدار07:04 - 1394/07/06
در آبدانان/

یادواره نوجوانترین شهید دفاع مقدس برگزار شد

یادواره شهید "علی جرایه"، نوجوانترین شهید دفاع مقدس و شهدای بخش سرابباغ برگزار شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآبدانان خبر، به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهید علی جرایه نوجوانترین شهید دفاع مقدس و شهدای بخش سرابباغ با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام ، فرمانده سپاه ناحیه آبدانان، فرماندار ،خانواده های معظم شهدا ، جمعی از مسئولین ادرات و نهادهای دولتی و مردم سرابباغ در این بخش برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) در این مراسم ضمن اشاره به فاجعه کشته شدن حجاج بیت الله الحرام در منا، گفت: باید ظرفیتی در همه مجموعه ها ایجاد شود تا بی عرضگی قوم ظالم آل سعود به منصه ظهور بگذارد.
وی با بیان اینکه حادثه منا نشان‌دهنده بی‌عرضگی و بی‌لیاقتی رژیم آل سعود در برگزاری مراسم حج است، گفت: ادراه حج باید به کشورهای مسلمان واگذار شود.
سرهنگ شاکرمی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای شهرستان آبدانان و نوجوانترین شهید کشور اظهار کرد: محور انقلاب اسلامی ولایت فقیه است که شهیدانی چون علی جرایه با شهادت خود تا سالهای متمادی تهدید را از این محور بزرگ انقلاب دور کردند.
وی با اشاره به توطئه های دشمن در طول سی و شش سال گذشته برای از بین بردن انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدا با نثار خون خود در پای انقلاب این توطئه ها را تا سالها از کشور دور کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به نقش غیر قابل انکار مردم در پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل جبهه کفر، اظهار کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردمی بود که صدام و حمایت کنند گان آن از جمله آمریکای جنایت کار و اسرائیل غاصب و بی هویت و شوروی سابق و انگلیس نتوانستند در طول جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در مقابل جوانان غیور و رزمندگان اسلام  پیروز میدان شوند و سر تعظیم در مقابل دولتمردان ایران اسلامی فرود آوردند.
سرهنگ شاکرمی با شاره به ناتوانی دشمن در مقابله با ایران گفت: مسئولین و دولتمردان مراقب توطئه دشمن به وسیله بازی های سیاسی باشند.
وی شهدا را مظهر مهمترین اسطوره های جامعه و خانواده شهدا مظهر صبر و بردباری دانست و گفت: آسایش امروز خود را مدیون رشادت‌های شهیدان هستیم، پس وظیفه ایجاب می‌کند که همواره از خانواده شهدا دلجویی و رسیدگی داشته باشیم.
"مجید عسکری" فرماندار آبدانان نیز در این مراسم با اشاره به شجاعت شهدای بخش سرابباغ در دفاع از انقلاب ، گفت: مردم این دیار مواره در راه انقلاب ثابت قدم بوده و جان خود را در کف دست گرفته و از ناموس ملت دفاع کرده اند.
وی با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس ، گفت: ثابت ترین وجه دفاع مقدس مردمی بودن آن است.
عسکر اظهار کرد: ماحصل دفاع این مردم از انقلاب و ثمره خون شهدا، بالندگی و سرافرازی امروز کشورمان است.
وی با اشاره به خصوصیات شهید علی جرایه گفت: شهید علی جرایه بعنوان نوجوانترین شهید کشور مایه فخر ماست که به جای کلاس ، به مدرسه جبهه رفت و دین خود را به انقلاب ادا کرد.
در این مراسم برنامه های متونعی چون شعرخوانی، پخش کلیپ عکس و آثار شهدا، خاطره گویی و تجلیل از خانواده شهید رضایی نژاد برگزار شد.
همچنین در این مراسم با حضور سرهنگ شاکرمی معاون هماهنگ کنند سپاه امیر المومنین(ع) ایلام از تمثال شهید علی جرایه نوجوانترین شهید کشور رونمایی شد.

 

انتهای پیام/س