ایلام بیدار11:33 - 1394/07/04
شاعر برجسته ایلامی در گفتگو با ایلام بیدار:

حادثه "منا" دل مسلمانان را به درد آورد/ خانه کعبه باید از لوث آل سعود پاک شود

بهروز سپیدنامه گفت: مدیریت زیارت خانه خدا باید از عربستان گرفته شود.

"بهروز سپیدنامه" از فعالان هنری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر رابطه با حادثه غم انگیز منا اظهار کرد: حج بعنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان به شمار می رود که از آن بعنوان یک کنگره جهانی نیز یاد می کنند.

وی گفت: طبعتا در این اجتماع بزرگ تعاملات انسانی فراوانی وجود دارد و اداره کردن این اجتماع بزرگ نیازمند تدابیر مدیریتی و ویژگی های انسانی بسیار بالایی است.

این فعال هنری افزود: از این منظر که وقتی فرد در فضای حج قرار می گیرد، به معنای آن است که تمام تعلقات قومی و نژادی و قبیله ای را کنار بگذارد و تنها به یک هدف حرکت کند که آن هم وصال به خداوند است.

سپیدنامه ادامه داد: پس بایستی فضای معنوی بسیار بالایی در آن مکان حاکم باشد و کسی می تواند اداره کننده باشد که خود متصف به این اخلاق باشد و کسی که این صفات در او نباشد نمی تواند اداره کننده کنگره ای باشد که این ویژگی ها در آن وجود دارد.

این جامعه شناس ایلامی بیان کرد: ما شاهد این هستیم که دولت عربستان سعودی از قبل ها سیاست هایی که کشورها داشته مشخص کرده که یک کشور مستقل نیست و به کشورهای استکبار از جمله امریکا و اسرائیل وابسته است.

وی ابراز کرد: بدترین نوع تروریسم ها در عربستان سعودی شکل گرفته و از لحاظ عملی ثابت کرده که به اصول انسانی پایبند نیست.

این فعال هنری اضافه کرد: سعودی ها داعیه دار این هستند تا مدیریت جهان اسلام را بر دست بگیرند و قرآن کریم فرموده چرا آن چیزی را که عمل نمی کنید می گیودد و عربستان مصداق کامل این آیه است.

سپیدنامه تأکید کرد: مدیریتی که این گونه باشد مدیریتی است که نباید بر این کنگره عظیم سلطه براند؛ در حرکتی که در منا رخ داد سوء مدیریت کاملا نمایان بود.

این جامعه شناس ایلامی خاطرنشان کرد: در اثر همین بی کفایتی جان صدها تن از حاجیان در روز عید قربان گرفته شد و در این زمینه مسلمانان جهان در کنگره هایی که برگزار می شود باید چاره جویی کنند.

وی گفت: بایستی مدیریت زیارت خانه خدا از عربستان گرفته شود و حرم امن الهی که در آنجا به دلیل سوء مدیریت آل سعود ناامن شده است.

این فعال هنری خاطرنشان کرد: قبل از این نیز شاهد برخورد ناشایست با زائران ایرانی بوده ایم و علیرغم این اتفاقات به جای پذیرفتن آن فرافکنی می کنند.

سپیدنامه افزود: بایستی علاوه بر این بسیج جهانی بر علیه این رژیم غاصب تشکیل شود تا خانه کعبه از لوث وجود آل سعود پاک گردد تا خانه کعبه ای که برای اقامه توحید است و اکنون به منزلگاه شرک جهانی شده از وجود این افراد پاک گردد.

این جامعه شناس ایلامی عنوان کرد: کشورهای اسلامی باید به صورت مجمع کنگره عظیم حج را اداره کنند و مدیریت آن را از رژیم غاصب آل سعود بگیرند.

وی با اشاره به حادثه منا نیز گفت: این حادثه بسیار جامعه را ناراحت و نگران کرد، از انجا که فضای لازم برای سال تحصیلی جدید شکل گرفته بود اما این اتفاق باعث شد تا دل انسان ها به درد آید.

این فعال هنری اظهار کرد: جوی های خون منا دل های انسان ها را به درد آورد.

 

انتهای پیام/س