ایلام بیدار07:22 - 1394/06/23

وقتی اقتصاد مقاومتی مانع انقراض نسل کبک ها می شود

کارآفرین اقتصادمقاومتی گفت: جوانان به دنبال پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور باشند.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازملکشاهی آنلاین، "روح الله غلامي"، کارآفرین اقتصاد مقاومتی و  پرورش دهنده كبك گفت: درراستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی برتحقق اقتصادمقاومتی واشتغالزایی و فعالیت درعرصه های اقتصادمقاومتی اقدام به پرورش کبک (گونه ای از پرندگان) کردم.

وي اظهاركرد: حمایت از طبیعت و جلوگیری از منقرض شدن نسل کبک از دیگر اهداف بنده برای پرورش این گونه از پرندگان بوده است.

غلامي افزود: بعد از بازدید از طرحهای صنعتی سایر استانها، طرح نیمه صنعتی پرورش کبک را با 100قطعه کبک شروع کردم و هم اکنون تا 3000 قطعه پرورش می دهم.

پرورش دهنده كبك درخصوص تخم گذاري اين نوع پرنده گفت: کبک تخم گذار،نیاز به 16 ساعت تاریکی و هشت ساعت روشنایی دارد و بعد از دوماه شروع به تخم گذاری می کند که هر کبک در مدت سه ماه، حدود 55 قطعه تخم می گذارد.

كارآفرين اقتصادمقاومتي گفت: جهت تولید جوجه، تخم را داخل دستگاه جوجه کشی می گذاریم و از سه هزار کبک، حدود سی هزار جوجه تولید می شود.

وي طول عمر هر كبك را حدود هفت سال عنوان كرد و گفت: جوجه کبک، بعد از سه ماه و 15 روز تبدیل به کبک می شود، طول عمر مفید یک کبک چهارسال و عمر غیرمفید هفت سال است.

غلامي تصريح كرد: بسیار خوشحالم که بعد از سالها، این طرح را به استان ایلام آورده ام که هم اشتغالزایی به وجود آمده و هم درجلوگیری از انقراض نسل کبک و شکار پرندگان موثر بوده است.

پرورش دهنده كبك درخصوص وضعيت درآمد حاصل از اين طرح گفت: از لحاظ درآمد مالی از این طرح راضی هستم وقصد توسعه طرح را دارم.

كارآفرين اقتصادمقاومتي راجع به قيمت كبك و تخم آن گفت:  قیمت هر قطعه کبک تخم گذار 30هزار تومان، جوجه یک روزه 2500 تومان و قیمت هرعدد تخم کبک 1200 تومان می باشد.

وي موقعيت جغرافيايي شهرستان ملكشاهي جهت پرورش طيور را مناسب عنوان كرد و افزود: شهرستان ملکشاهی از لحاظ موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب وهوا برای پرورش کبک وسایر پرندگان مناسب است و طرفیت های مناسبی در شهرستان ملکشاهی برای پرورش طیور وجود دارد.

غلامي اذعان كرد: جهت توسعه طرح و تبدیل به طرح صنعتی وایجد اشتغال برای 15 نفر، نیاز به حمایت مسئولین بویژه اعطای تسهیلات قرض الحسنه دارم.

پرورش دهنده كبك گفت: به جوانان توصیه می کنم که صرفه به دنبال شغل اداری نباشند و به دنبال پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور باشند.

كارآفرين اقتصادمقاومتي تلاش و كوشش در راستاي رسيدن به اهداف اقتصادي كشور را به جوانان توصيه كرد و گفت: جوانان در هرجا که جامعه نیاز داشته باشند فعالیت کنند، شغلی متناسب با نیاز کشور را انتخاب کنند، انسان باید تلاش وكوشش کند تا به آرزوی خود برسد.

غلامي تاكيد كرد: اقتصادمقاومتی تقویت و عملی شود ومسئولان در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

انتهای پیام/س