ایلام بیدار13:31 - 1394/06/20
خطیب جمعه ایلام:

دشمنان انقلاب از نظارت و تیزبینی شورای نگهبان واهمه دارند/ ضعف عملکرد دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه ایلام گفت: متاسفانه برخی از اشخاص در آستانه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با هنماهنگی با دشمنان تابلو دار انقلاب هجمه گسترده ای علیه شورای نگهبان آغاز کردند و سعی در خدشه دار کردن این نهاد و تضعیف آن را دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرایلام گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها بر اساس وظیفه قانونی و شرعی و رعایت بی طرفی کامل عمل می کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از اشخاص در آستانه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با هماهنگی با دشمنان تابلو دار انقلاب هجمه گسترده ای علیه شورای نگهبان آغاز کردند و سعی در خدشه دار کردن این نهاد و تضعیف آن را دارند .

امام جمعه ایلام افزود: شورای نگهبان همواره مورد حمایت امام راحل دو هم چنین رهبر معظم انقلاب بوده است و کسانی که داعیه پیروی از امام دارند نباید نسبت به وظایف شورای نگهبان بهانه تراشی کنند.

حجت السلام لطفی ادامه داد: البته انها در صدد فضاسازی کاذب و نسبت دروغ دادن به این اظهارت حاشیه امنی برای خود فراهم سازند . البته عملکرد آنها همراهی آنها در تضعیف نظام و انقلاب با دشمنان تابلودار نظام اسلامی همواره از نظارت و تیزبینی شورای نگهبان پنهان نیست.

نماینده ولی فقیه در ایلام در ادامه به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان داشت: اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی در شرایط پس از توافق هسته ایی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است .

وی اظهار داشت: تحقق این شعار راهبردی نیاز به تعامل و تفاهم دولت و مجلس و قوه قضائیه و از همه مهمتر مشارکت همه مردم بویژه نخبگان اقتصادی در مراکز علمی می باشد.

خطیب جمعه ایلام ضمن تءکید بر گلایه های مقام معظم رهبری از کم تحرکی مسئولان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد:  اگر دولت در این دو سال بطور جدی به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی  می پرداخت و برنامه ریزی می کرد چشم انتظار لغو تحریم های ظالمانه دشمن نداشت و با بی اهمیت جلوه دادن تحریم ها تمام دستگاهای دولتی و غیر دولتی را موظف به عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی می کردند ، قطعا او امروز کشور دچار رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانجات و مراکز صنعتی و بالا رفتن نرخ بیکاری و تورم شکننده و سرسام آور نبود.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: در مدت دوسال گذشته روند کار دولتمردان روزنامه های وابسته به دولت توافق هسته ایی ایران با ۱+۵ فتح الفتوح و شکوفائی اقتصادی و بهبود یافتن معیشت مردم ایجاد اشتغال جوانان و برون رفت از همه چالشهای اقتصادی می دانشتند و فضای کشور را با تیترهای رنگارنگ در روزنامه ها عملا در تحقق اقتصاد مقاومتی موانع بزرگ ایجاد کردند و مردم را دچار سردرگمی و عدم تحرک در عرصه های مختلف فعالیت های اقتصاد نمودند.

امام جمعه ایلم در پایان یکی از مولفه های مهم و ضروری وعامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را تکیه بر ظرفیت ها و توانمندیهای داخلی و مقاوم سازی زیر ساخت های صنعتی و کشاورزی دانست.

انتهای پیام/ی