ایلام بیدار07:55 - 1394/06/17

نشتی آمار گاز در دهلران

مقایسه آماری در دهلران این روزها دست خوش تغییرات شده است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، هفته دولت با تمام خاطرات تلخ و شیرین، خوب، بالا و پایین و... در شهرستان مرزی دهلران تمام شد.

خاطرات شیرینی همچون افتتاح گاز که طولانی بودن افتتاح آن شیرینی چندانی برای مردم نداشت و خاطرات خوبی چون اصلاح شبکه آب شرب موسیان که عملیات اجرایی و بهره برداری آن هردو در هفته دولت انجام شد.
در هفته دولت آمارهایی را خواندند و به نمایش گذاشتند که می خواهیم در این نوشته گذری داشته باشیم به آمارها و ارقامی که در این هفته از سوی مسئولان اعلام شد...
چندین سال است (از دوسال بیشتر) که پروژه های شهرستان دهلران زودتر از آنکه به بهره برداری برسند، افتتاح می شوند که این امر باعث ازبین رفتن زحمات خود مسئولان برای پروژه های بزرگ از دید مردم می شود. چرا که مردم می خواهند پس از افتتاح آن پروژه را در حال بهره برداری ببینند و مفید بودن آن را لمس نمایند.
پروژه ها این روزها به جای آنکه خود را در عمل نشان دهند، بیشتر مجبورند در بیلبوردهای تبلیغاتی با آمار و ارقام خود را نشان دهند.
یکی از مهمترین پروژه هایی که بعد از هفته دولت با حضور مسئولان کشوری و دیگر مسئولان استان و شهرستان در دهلران به بهره برداری رسید، افتتاح گازرسانی به شهرهای دهلران و موسیان بود که این اتفاق مهم تاریخی از خواسته های دیرینه و به حق مردم شهرستان دهلران بود که با وجود بهره مندی از ذخایر نفتی فراوان، این امر پس از گذشت نیم قرن از تأسیس شرکت ملی گاز ایران اتفاق افتاد.
بیش از یک هفته قبل از اینکه این پروژه عظیم به بهره برداری برسد، بنرهایی درخصوص آمار و ارقام تلاش های صورت گرفته در سال های قبل و در مقایسه با دولت های گذشته در سطح شهر دهلران نصب شد که چشم هر دهلرانی را به خود جلب می کرد و آمارهای بسیار چشمگیری را به منصه ظهور گذاشته بودند.
 
نشتی آمار در گاز دهلران
 
این آمارها شاید برای کسی که بومی دهلران نباشد راحت هضم شود، اما برای مردم فهیم و نفت خیز دهلران که بر سر دریای از نفت خوابیده اند و لحظه لحظه با ذره بین اخبار نفت و گاز این شهرستان را رصد می کنند  قابل هضم نمی باشد.
 
بنرهایی که خبر از پیشرفت 85 درصدی خط 20 انشعاب دزفول – دهلران و 79درصد خط 16 دهلران آبدانان در دولت کنونی می دهد اما با نگاهی به اخبار سال های گذشته مسئولان می توان خود انسان را به تفکر و به قضاوت گذاشت.
 
حال جای سؤال است که: کلید خوردن این طرح، کلنگ زنی آن، مسیرسازی و حمل لوله، جوشکاری و دیگر اقداماتی که سال های گذشته انجام شده است را چگونه می توان در درصد پیشرفت یک پروژه محاسبه کرد؟ و آیا این محاسبات با کدام روش محاسبه ای است!!
 
چند نمونه از اخبار پروژه گاز دهلران و آبدانان قبل از آمدن دولت تدبیر و امید از زبان نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی که در رسانه ها منتشر شده است.
 
 
 
انتهای پیام/س