ایلام بیدار10:34 - 1394/05/01
فرماندار دره شهر خبر داد/

اشتغالزایی 3000 نفر با بهره برداری از کارخانه"استیل کورد"

فرماندار دره شهر گفت: طرح استیل کورد با هدف اشتغال زایی و پیشرفت 80 درصدی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارشایلام بیدار،"خیرالله گراوند" فرماندار شهرستان دره شهر در گفتگو با خبرنگارسیمره خبرگفت: در راستای اشتغالزایی، شرکت "استیل کورد" تولید کننده تسمه انواع خودروها در زمینی با گستره پنج هکتار در شهرک صنعتی این شهرستان در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف تامین نیازهای کشوردر بخش تولید انواع نخ لاستیک خودرو در خردادماه سال 89 با سرمایه گذاری یک هزار و 200 میلیارد ریال آغاز و هم اکنون از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است.

گراوند افزود: با راه اندازی خط تولید این طرح سالانه 9 هزار تن انواع نخ لاستیک خودرو تولید و عملا نیاز به واردات این محصول در کشور برطرف می شود.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال بیش ار سه هزار نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم می شود.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه تاکنون زیر ساختهای مورد نیاز برای احداث طرح فراهم شده اما خدمات بیشتری براساس نیاز مصرف خط تولید ضروری است تا این طرح صنعتی در هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه ترشی و خیارشور دره شهر در سطح کشور نمونه است، گفت: کارخانه پلی اتیلن، بسکویت و کلوچه، کارخانه ایزوگام و تولید دستمال کاغذی در سطح شهرستان درحال فعالیت هستند.

فرماندار دره شهر خاطر نشان کرد: این شهرستان در زمینه صنعتی و ایجاد واحدهای تولیدی یکی از مستعدترین شهرهای استان بوده و نیازمند حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی است.