ایلام بیدار07:34 - 1394/04/01
رئیس شورای اسلامی لومار:

گره زدن مشکلات به تحریم ها اشتباهی استراتژیک است

رئیس شورای اسلامی لومار گفت: گره زدن مشکلات به تحریم ها اشتباهی استراتژیک است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازسیروان نوین، "مجتبی پنجعلی زاده"، رئیس شورای شهر لومار در خصوص انتشار «گزاره برگ ملی هسته ای» توسط مردم گفت: ملت ما با حرکت خودجوش و خود انگیخته نشان داد که در عین اعتماد به مذاکره کنندگان که رهبر معظم انقلاب  آنها را فرزندان انقلاب خطاب فرمودند به دشمن مکار و عهد شکن بی اعتمادند و در همین خصوص دغدغه دارند.

وی افزود: ملت جمهوری اسلامی ایران همچنان که در دیگر حوزه ها ثابت کردند از عزت خود کوتاه نمی آیند در خصوص مسئله هسته ای نیز حساسیت خود را با انتشار گزاره برگ ملی نشان دادند و این نکته را به همه گوش زد کردند که فناوری صلح آمیز هسته ای عین منافع ملی است.

رئیس مجمع عالی بسیج سیروان گفت: این گزاره برگ به عنوان یک راهبرد و خط مشی نظام جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های دیپلماسی گروه مذاکره کنندگان قلمداده نموده و توقع ملت بصیر ایران آن است که این سند زنده و پویا را نصب العین مذاکرات خود قرار دهند، چرا که عزت، اقتدار، امنیت و هویت ما در این برهه از زمان باید حفظ شود.

بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای امنیت ملی کشور را خدشه دار می کند

پنجعلی زاده با اشاره به عهد شکنی و زیادی خواهی  طرف مقابل و دشمنان عنوان کرد: دشمن می خواهد به هر طریق ممکن استقلال و منافع ملی ایران را تضعیف کند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند که درخواست های بی شرمانه در خصوص بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای نیز در همین چارچوب قابل تبیین است.

وی ادامه داد: بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای امنیت ملی کشور را خدشه دار می کند که این موضوع واکنش ملت ایران را بر انگیخته است و تیم مذاکره کننده باید بداند این از خطوط قرمز کشور ما می باشد و باید در توافقات این خطوط قرمز را رعایت کنند.

دفاع مردم از گزاره برگ ملی هسته ای نشانه گر بی اعتمادی مردم به آمریکا است

رئیس مجمع عالی بسیج سیروان اضافه کرد: اگر امروز مردم دفاع از گزاره برگ ملی هسته ای و استقامت را پیگیری می کنند؛ همه نشانه گر بی اعتمادی ملت و مردم به آمریکا است که این موضوع را تیم مذاکره کننده باید مدنظر خود داشته باشد.

پنجعلی زاده تاکید کرد: گزاره برگ ملی هسته ای از یک طرف برای تیم مذاکره کننده کشورمان خواهد بود تا در برابر دشمن با صلابت بیشتری از عزت ملت دفاع کنند و از طرف دیگر هشداری به طرف مقابل است تا آنها بدانند ملت بر سر منافع ملی و حقوق خود کوتاه نمی آیند.

وی عنوان کرد: یکی از بحث های مهم در طول تاریخ مذاکرات هسته ای از سال 82 تاکنون که مورد توجه محافل سیاسی کشور و توده مردم بوده؛ نظر سریع مقام معظم رهبری درباره این مذاکرات بوده است و در دفاع از حقوق ملت ایران در مذاکرات نباید یک قدم عقب نشینی کرد.

گره زدن تمامی مشکلات کشور به تحریم ها یک اشتباه استراتژیک است

رئیس شورای شهر لومار به توسعه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:  امروز نباید مسئولان تمامی مشکلات جامعه را به تحریم ها پیوند بزنند و مردم را از اقتصاد مقاومتی و درون زا دلسرد کنند.

وی با بیان اینکه هر جایی که حاکمیتی بخواهد با نگاه به خارج مشکلات داخل کشور را حل کند به اهداف خود نخواه رسید، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد مشکلات داخل را با تحریم ها و خارج پیوند بزند دچار یک اشتباه استراتژیک شده است.

اقتصاد مقاومتی بهترین نقشه راه کشور برای حل مشکلات اقتصادی است

پنجعلی زاده عنوان کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور در گروی رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار داخلی است.

وی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را بهترین نقشه راه کشور برای حل مشکلات اقتصادی برشمرد و گفت: متأسفانه این موضوع فعلاً در حد شعار مانده و اجرایی نشده در حالی که این سیاست‌ها می‌تواند چند برابر لغو تحریم‌ها در حل مشکلات اقتصادی مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: تنها باید به منابع و ظرفیت‌های درونی خود تکیه کنیم البته اگر تحریم‌ها برداشته شود قطعاً روی اقتصاد کشور بی‌تأثیر نیست اما نباید حل همه مشکلات اقتصادی را در گروی لغو تحریم‌ها دانست.

 

انتهای پیام/