ایلام بیدار07:14 - 1394/02/23
به همت بسیج سازندگی شهرستان صورت گرفت/

بهره برداری 92 طرح اقتصاد مقاومتی در دره شهر

تعداد 92 طرح اقتصاد مقاومتی در دره شهر به بهره برداری رسید.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازسیمره خبر، "رحیم طهماسبی"، فرمانده سپاه ناحیه دره شهر در گفتگو با خبرنگار سیمره خبر گفت: با توجه به نامگذاری شعارسال توسط مقام معظم رهبری، با همدلی و همکاری هرچه بیشتر بسیج سازندگی سپاه وادارات باید گام‌های بلندترومؤثرتری دراجرای طرح‌های زود بازده و اشتغال‌زایی جوانان و محرومیت‌زدایی در شهرستان برداشته شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا و با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی پنج طرح کوچک پرورش مرغ بومی اصلاح‌ شده با حجم بالغ‌ بر یک هزارو 800 قطعه، 18 طرح پرورش زنبورعسل با 290 کلنی، 240 رأس دام سبک، کشت و پرورش گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی با همکاری ادارات از حوزه‌های فعالیت و همکاری بسیج سازندگی شهرستان دره‌ شهردر سال 93 بوده است.

طهماسبی افزود: در بخش محرومیت زدایی نیز بسیج این شهرستان با بهسازی 11 مرکز آموزشی روستایی، ساخت 20 سرویس بهداشتی با همکاری کمیته امداد برای خانواده مددجویان، ساخت مسجد امام حسین (ع) بخش ماژین، ساخت خانه عالم بخش ماژین، ساخت پل ارتباطی عبور آب کشاورزی در روستای شیخ مکان و نیز کمک به برداشت محصول کشاورزان بی بضاعت توسط یک هزارو 550 بسیجی به فعالیت پرداخته است.

فرمانده بسیج دره شهر تصریح کرد: مشارکت در ساخت سه خانه بهداشت در روستاهای محروم بخش ماژین به مبلغ 640 میلیون ریال ،توزیع 200 بسته غذایی سالم و بهداشتی به 10 خانواده مددجو، ایجاد بیمارستان صحرایی در بخش محروم ماژین به مدت سه روز با 1500 ویزیت رایگان و کشت 16 هزار نهال در پارک تفریحی سراب از فعالیتهای این نهاد در بخش سلامت بوده است.

وی افزود: پرداخت 55 فقره  تسهیلات با نرخ 16 درصدی بانک مهر اقتصاد  به‌ منظور مهاجرت معکوس از روستا به شهر و اشتغال در روستا نیز از ابزارهای حمایتی بسیج سازندگی این شهرستان در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه دره شهر با بیان اینکه بیشتر اولویت‌های ما تامین نیاز‌های مردم در مناطق محروم و تامین آسایش مردم است، خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی در هر حوزه‌ای که دستگاه‌های اجرایی نیازمند کمک باشند دریغ نمی‌کند.

 

انتهای پیام/س