ایلام بیدار08:45 - 1394/01/30
شهروندان دهلرانی از امتیازهای لازم برای خانه دار شدن محرم اند/

ساکنان مسکن مهر دهلران در انتظار امید + تصاویر

ساکنان مسکن مهر دهلران نیازمند توجه مسئولان شهرستان هستند تا امید به زندگی شان برگردد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، طبق اصل سی و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی ‏است‏.

برکسی پوشیده نیست که همه دولت ها از آغاز عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی در تحقق این اصل داشته اند اما از جمله بارز ترین اقدامات را در این زمینه دولت های نهم، دهم و یازدهم به مرحله اجرا در آورند وآن هم درقالب طرحی بزرگ به نام “مسکن مهر که حال شده مسکن اجتماعی”.
مالکان واحد های مسکونی مسکن مهر تعاونی 7 دهلران چند صباحی است که علی رغم تکمیل نشدن منازل خود به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکاران و اعضای این تعاونی(تعاونی 7) بدون برخورداری از امتیاز آب و برق و تلفن بصورت عشایری در این واحدها سکنی گزیده اند و به زندگی عادی اما پرمخاطره خود مشغول هستند.
امتیاز آب و برق از ابتدایی ترین و در واقع جزء زیرساخت های اصلی هر واحد مسکونی به شمار می رود که این منازل(تعاونی 7) فاقد این امتیازات می باشند.
به گفته ساکنان این واحدهای مسکونی "وقتی به مسئولان تعاونی برای پیگیری امتیاز آب و برق و... مراجعه می کنیم با این پاسخ از سوی آنان مواجه می شویم که امتیاز آب و برق وظیفه تعاونی نیست و می بایست مالکان واحدها خود نسبت به نصب انشعاب آب و برق اقدام کنند."
"هزینه دریافت امتیاز آب توسط دیگر تعاونی ها پرداخت شده است پس چرا باید ما ساکنان تعاونی 7 که مبلغ آورده خود را به طور کامل پرداخت کرده ایم، خودمان هزینه بسیار بالای انشعاب آب (که 1 میلیون و 750 هزار تومان است) را پرداخت کنیم؟ از مسئولین درخواست داریم زندگی را به خانه های ما باز گردانند..."
در این واحدهای مسکونی نبود زیرساخت های مناسب و مطابق با استانداردهای ایمنی مثل درب، پنجره، لوله کشی، سیم کشی برق و همچنین استفاده از کابل های فرسوده به وضوح به چشم می آید که این موضوع باعث بروز نگرانی ها و مشکلاتی برای ساکنان این منازل شده است.
به گفته ساکنان این منازل هنگامی که واحدهای خود را از تعاونی تحویل گرفتیم با یک اسکلت ساختمانی فاقد هیچ گونه امکاناتی از جمله درب و... روبرو شدیم.
حال می بایست از پول خودمان که حق زن و فرزدانمان می باشد نسبت به تکمیل خانه ای که طبق قانون تمام وجه مصوب آن(آورده) را به تعاونی پرداخت کرده ایم، اقدام کنیم.
به هرحال آنچه که در دهلران و مسکن مهرش در حال حاضر دیده می شود واحدهای تکمیل نشده ای است که عزم مسئولان را می‌طلبد تا هم مشکل مسکن در این شهر حل شود و هم هزینه زیادی که ازبیت المال برای احداث این واحدها تا این زمان صرف شده برباد نرود مهم تر اینکه امید به خانه های بسیاری از ساکنان این منازل برگردد.
چه خوب است فرماندار دهلران در یک بازدید جند ساعتی با ساکنان این خانه ها هم درد و دل آن ها را بشنود و هم چاره ای برای مشکلات آن ها اتخاذ نماید.
شاید با یک بازدید چند ساعته بشود با تدبیری کوچک، امیدی بزرگ به خانواده های ساکن در مسکن مهر باز گرداند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/س