ایلام بیدار08:25 - 1394/01/25
80 درصد اعتبارات عمرانی به سرعت از استان خارج می شود/

استاندار ایلام: مدیریت صحیح منابع بانکی برای رونق اقتصادی یک ضرورت است

استاندار ایلام: مدیریت صحیح منابع بانکی برای رونق اقتصادی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیایلام بیدار، "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در دیدار با مدیران بانک های استان با تأکید بر هدایت منابع بانکی گفت: تکالیفی که سیستم بانکی استان دارد می تواند با توجه به نیازهای موجود دراستان هدایت شوند.

وی ادامه داد: در بخش های مختلف مشکلاتی وجود دارد که می توان با کاهش توقعات و مدیریت آنها بار زیادی را از دوش سیستم بانکی استان برداشت . 
نماینده عالی دولت دراستان همچنین از بانک های خصوصی استان خواست در بخش ارائه تسهیلات ارزان قیمت استان را یاری نمایند و به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.
این مقام مسئول اظهار داشت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ، تسهیلات مسکن و دیگر بخشها از طرف بانک های خصوصی کمک بزرگ به استان خواهد بود. 
استاندار ایلام مدیریت صحیح منابع بانکی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از دیگر وظایف سیستم بانکی در سال جاری دانست و خاطر نشان کرد: معمولا 80 درصد اعتبارات بخش عمرانی به سرعت از استان خارج می شود که این امر نیز به یکی از مشکلات اصلی استان در بحث منابع بانک ها تبدیل شده است .
مروارید ادامه داد: تلاش ما در جهت رایزنی با شرکت های بزرگ از جمله نفت و گاز برای انتقال اعتبارات خود به بانک های استان است تا از این طریق نسبت به تقویت منابع بانک گام موثری برداشته شود 
وی همچنین به معوقات بانکی حوزه صنعت و کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: باید با یک برنامه ریزی خلاقانه و روش های نوین و با کمی ریسک پذیری هم واحدهای صنعتی استان را رونق بخشیم و هم بدهی های معوق بانکی را تعیین تکلیف نماییم و این نیز باید با انعطاف پذیری پیشتر بانک ها میسر خواهد شد.

 

انتهای پیام/س