ایلام بیدار23:55 - 1394/01/19
معاون عمرانی وزیر کشور:

اعتبارات عمرانی شهرستان مهران افزایش می یابد

معاون عمرانی وزیر کشور از افزایش اعتبارات عمرانی شهرستان مهران خبر داد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازآوای مهران، "هوشنگ خندان دل"، معاون عمرانی وزیر کشور در بازدید از مهران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال 93 نزدیک به 400 هزار تن قیر توزیع بین شهرهای کوچک و متوسط که در سال 94 نیز سعی می کنیم این مقدار را به بیش از پنج هزار تن برسانیم.

وی به تامین ماشین آلات برای شهرهای کمتر از 100 هزار نفر اشاره کرد و گفت:در سال 93 بیش از چهار هزار و 800 دستگاه ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها را تامین کردیم و بخشی از آنها توزیع که بخش دیگر آن ظرف یک یا دو ماه آینده در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.
رییس سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور افزود:در سال 94 نیز به همین ترتیب اقدام خواهیم کرد و برای شهرهای تا 100 هزار نهفر جمعیت نیازهای آنها را ه ماشین آلات سعی می کنیم بر اساس بررسی های که انجام می دهیم بخشی از آنها را تامین کنیم.
خندان دل به کمک های مالی این سازمان به شهرداری های کشور نیز اشاره کرد و ادامه دااد:سال گذشته میزان کمک های مالی به شهرداری ها تقریبا بیش از دو برابر کردیم به ویژه برای شهرهای کوچک و متوسط و این بیشتر از دو برابر بود در سال 94 دنبال این سیاست را دنبال خواهیم کرد.
وی تاکید کرد:در مجموع در سال گذشته سه هزار و 600 میلیارد تومان به شهرداری ها کمک مستقیم از طریق وزارت کشور شد.
معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در خصوص سفر خود به مهران گفت: برخی کاستی های شهر مهران بررسی شد و در نظر داریم با اختصاص اعتبارات لازم به شهرداری مهران بویژه در ایام پیش روی اربعین امام حسین(ع) با آمادگی بیشتر و بهتری ، شهرداری پذیرای زوار اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی باشد.
وی تصریح کرد: برخی اقدام ها از جمله آماده نمودن پایانه مسافری شهر ، سالن امداد و نیز تامین یک دستگاه ماشین حمل زباله ، بازسازی پارک شهر،افزایش تعداد سرویس های بهداشتی اقداماتی هستند که با تامین اعتبار لازم می توان به این شهر مرزی کمک کرد.
امام جمعه مهران نیز با تقدیر از خدمات شهرداری این شهر گفت:خدمات خوبی توسط شهرداری ارائه شده است اما برخی کاستی هایی وجود دارد که از توان مجموعه مسوولان شهرستان و استان خارج است و احتیاج به کمک مسوولان کشوری دارد.
حجت الاسلام والمسلیمن روح الله ولدبیگی افزود: نیاز است با همکاری و همدلی مسوولین در خصوص رفع نیازهای شهرستان اقدام شود.

 

انتهای پیام/س