ایلام بیدار11:29 - 1393/12/12
ایلام بیدار بررسی می کند/

افزایش قیمت نان فقط در نانوایی های سنگک و ساجی ایلام

افزایش قیمت نان در ایلام تنها در واحدهای نانوایی سنگک و ساجی می باشد.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::این روزها و در شهر ایلام شایعات زیادی درباره قیمت نان در محافل به گوش می رسد.

بعد از اینکه دولت مصوبه خود را در مبنی بر در اختیار قرار دادن 20 درصد حجم آرد مصرفی استان در قالب نانوایی های آزادپز و به تبع آن افزایش قیمت نان در این واحدها را اعلام کرد، این شایعات بیشتر و باعث شد که سایر واحدهای نانوایی نیز از این فرصت برای گران کردن نان اقدام نمایند.

البته با توجه به اطلاع رسانی ضعیف در این باره و عدم استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری، مردم ایلام از اینکه کدام نانوایی هایی آزادپز خواهند بود دچار سردرگمی شده که بایستی مسئولان قبل از اجرای ان اطلاع رسانی وسیعی را در دستور کار خود قرار می دادند.

همین مشکلات باعث شد تا دیروز جلسه ای برگزار شود که البته با توجه به تصمیمات این جلسه ضرورت دارد که برخلاف قبل اطلاع رسانی دقیقی در بین مردم صورت گیرد.

در این جلسه که به ریاست استاندار ایلام برگزار شد، بنا شد تا فقط مراکز عرضه نان سنگک و ساجی شامل این قاعده شوند و سایر واحدهای نانوایی بر رویه قبلی به مردم نان عرضه کنند؛ این درحالی است که پیش از این نان لواش دستی هم شامل ازادسازی شده بود.

این تصمیم با توجه وضعیت معیشتی مردم در جلسه عنوان شده که اتخاذ شده و تا پایان سال مابقی نانوایی ها با همان قیمت قبلی عرضه می کنند.

همچنین تأکید شده به غیر از واحدهای عرضه سنگک و ساجی، در صورت تخلف مابقی نانوایی ها از قیمت های قبلی، مردم می توانند این تخلف را به دستگاه های نظارتی گزارش دهند.

 

انتهای پیام/س