ایلام بیدار15:18 - 1393/11/23
پیام وزیر ورزش و جوانان به یادواره شهدای زمین فوتبال چوار/

چوار الگویی ارزشمند برای جوانان و ورزشکاران امروز است

وزیر ورزش و جوانان در پیامی به یادواره شهدای زمین فوتبال چوار گفت: چوار الگویی ارزشمند برای جوانان و ورزشکاران امروز است

به گزارش خبرنگار جهاد و مقاومتایلام بیدار، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در پیامی یاد و خاطره شهدای زمین فوتبال چوار و حادثه 23 بهمن را گرامی داشت.

در بخشی از این پیام آمده است:  ارادت قلبی خویش را به مردم استان ایلام که در دوران دفاع مقدس با تمام وجود از میهن اسلامی پاسداری نمودند تقدیم می کنم و بر شیرمردان و شیرزنان این دیار سرافراز دورد می فرستم.

در 23 بهمن 65 زمین فوتبال چوار شاهد پرواز و عروج جوانانی با تخلاق بود تا ورزش پلی برای رسیدن لقاء الله شود.

چوار حکایت روزهایی است که جوانان کشور در زیر بمباران دشمن بعثی، دست از تلاش و تکاپو و مقاومت و ایستادگی برنداشتند و مردانه در تمام عرصه های مبارزه پایداری کردند.

چوار سند ماندگاری از رشادت جوانان این مرز و بوم و الگویی ارزشمند برای جوانان و ورزشکاران امروز است.

وزارت ورزش و جوانان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با تأسی به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" در صدد است ورزش پاک و معنوی و معرفتی را با تعمیق و ترویج ارزش های اسلامی و منش پهلوانی در بین جوانان و ورزش کاران گسترش داده و یه محیطی با درخشندگی روحی و نفسانی تبدیل کند.

برخود وظیفه می دانم از تمام کسانی که در برگزاری مراسم یادواره شهدای زمین فوتبال چوار و شهیدان ورزشکار استان ایلام صادقانه تلاش کرده اند تشکر و قدردانی کنم.

امیدوارم با برنامه ریزی مناسب و اتحاد و همدلی بین همه مسئولان بتوانیم واقعه چوار را نه تنها در بعد ملی، بلکه در بعد بین المللی نیز به وجه ممکن انعکاس دهیم و روز 23 بهمن به عنوان روز شهدای ورزشکار در تقویم رسمی کشور ثبت شود.