سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30112
|
10:38 - 1396/09/11
نسخه چاپی

یادداشت؛

پس لرزه ای بر زیر ساخت های دانشگاه آزاد ایلام !

پس لرزه ای بر زیر ساخت های دانشگاه آزاد ایلام !
بر اساس شنیده ها ریاست دانشگاه آزاد ایلام در حال تغییر و تحول است و امید است یکی از معادن الماس و انقلابی و کارآمد راس کار آید.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام رصد، همیشه در زلزله های بزرگ اول پیش لرزه حس می شود و پس از آن زلزله اصلی به وقوع می.پیوندد و پس از آن همانگونه که در زلزله اخیر کرمانشاه مشاهده شد پس لرزه هایی رخ می دهد که زیر ساختها و بنا ها را فرسوده و تخریب می کند.

همیشه زلزله عذاب و یا از غضب نیست، برای عده ای بد و برای عده ای دیگر خوب و مفید است.
در این راستا می توان به تعدادی از زلزله های بزرگ تاریخ اشاره کرد:

زلزله سال 1969 در الاسکا:
سبب شد مسیر رودخانه به معدن طلایی زیر زمینی هدایت و طلای شستشو شده با رودخانه در سطح زمین جاری شود که از آن سال الاسکا مرکز کشف طلا در دنیا گشت.

 زلزله سال 1995چاد:
این زلزله سبب شد هجوم 38 میلیون ملخ در صحرای افریقا و تخریب هکتارها زمین کشاورزی در شمال افریقا پایان یابد با این زلزله ملخ ها با امواج فراصوتی زمینگیر شدند  و قادر به ‌پرواز نبودند و به سبب گرسنگی هم‌خواری کرده و کلا از زبین رفتند.

 زلزله سال 1834شیلی:
این زلزله سبب شد صخره های ساحلی 13 متر نشست کنند و‌ این باعث هجوم میلیون ها ماهی برای تخم گذاری و صید هزاران تن ماهی گشت(خلیج فنتاگواس)

 زلزله سال 1893 کلمبیا:
این زلزله سبب شد که رودخانه اروادگیا تغییر مسیر داده و با نفوذ به منطقه مادکیا 13 معدن را شناسایی کنند.

 زلزله سال 1990 ژاپن:
این زلزله سبب شد جزیره فکودیمو ظاهر و یکی از آب های گرم اقیانوسی بسمت جزایر آمد  و رونق بسیارماهیگیری راسبب شد.

 زلزله سال 1994 مغولستان:
این زلزله سبب شد دشت خشک مغولستان صاحب تغییر سفره های آب زیر زمینی و جهت مسیر در زیر گسل شود و عمق دست یابی به 7 متر کاهش یابد.

زلزله سال 1993 هند:
این زلزله سبب شد 12 غار زیبای آهکی نمایان و دو‌ معدن بزرگ هند کشف گردد.

 زلزله سال 1994 نیوزلند:
این زلزله سبب شد که ارتفاع سطح کوه والیلاندر این کشور 20 سانتی متر کاهش و سبب عبور مه اقیانوسی و ایجاد جزیره مه با ظرفیت پذیرش سالانه 6 میلیون گردشگر در این کشور شود.

 ایران:
زلزله سال 1369 رودبار و 1382 بم:
سبب شد 340 معدن با ارزش زیر زمینی در ایران توسط ماهواره ها ردیابی و 8 حوزه بزرگ نفتی و 12 حوزه وسیع گازی نیز بر اثر جابجایی سطوح زیرین زمین قابل بهر برداری شود.

اما این متن یک یادداشت زمین شناسی نیست، بلکه به این موضوع اشاره دارد که پس از زمین لرزه 10 ریشتری و انقلابی مناسب و مفید در راس دانشگاه آزاد و جایگزینی آقای ولایتی بزرگ مرد انقلابی در سلطنت دانشگاه آزاد حال مشاهده می شود در استان های مختلف نیز پس لرزه ها در حال بیرون انداختن معادن طلای ناب هستند.

یکی از این استانها ایلام است، شنیده می شود ریاست دانشگاه آزاد ایلام در حال تغییر و تحول است و امید است یکی از معادن الماس و انقلابی و کارآمد راس کار آید.

متاسفانه برخی از گوشه کنار و در پستو های خود که حتی اسم ریاست محترم احتمالی جدید را نمی توانند به درستی تلفظ کنند با رگه های نژاد پرستی خود سعی در تخریب این مرد انقلابی استان را دارند که درجواب فقط باید گفت:
«والله علیم بکل شی»

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد