سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29881
|
10:03 - 1396/08/23
نسخه چاپی

یادداشت؛

مزایای ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در ایلام

مزایای ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در ایلام
جوانان تحصیلکرده ایلامی با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند در حالی که افراد متخصص و آماده به خدمت به دنبال یافتن شغل به هر دری می زنند.

فرشته سنجیده::ایلام جزو استان هایی است که امروز به یمن پشتکار و همت جوانانش در بحث برخورداری از افراد تحصیلکرده و متخصص از دیگر استان ها باز نمانده و علی رغم اسیب دیدگی ناشی از جنگ موفق شده جوانان شایسته ای به جامعه اش تحویل دهد.
این استان نیز مستثنی نشده و جوانان تحصیلکرده ایلامی نیز با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند در حالی که افراد متخصص و آماده به خدمت به دنبال یافتن شغل به هر دری می زنند بیشتر پست های اجرایی در ادارات به دست افرادی سپرده شده که حتی از موعد بازنشستگی آنان می گذرد. واوقاتی که که باید به خدمت مردم سپری شود متاسفانه در جلسات بی ثمر ومرخصی و ماموریت های سوری می گذارند.
ومتاسفانه بکار گیری بازنشستگان در ادارات مختلف استان موجی از نامیدی را دربین جوانان ایلامی فراهم اورده است که ظاهرا بدنه دولت تدبیر نیازی به افکار جوان و علمی ندارد و حاضر به ریسک کردن نیست که اداره امور را به دست جوانان خالی از تجربه بسپارد و ترجیح می دهد از نیروهای قدیمی که سالیان در صحنه کار و تلاش بوده اند مدد جوید. که تا بحال نتایجی در پی نداشته است.
اما گویا این روزها ورق برگشت می خورد وطبق دستور استاندار در اجرای قانون استفساریه تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و نامه شماره 93526 مورخ یکم آبانماه 1396 سازمان اداری و استخدامی کشور و نامه شماره 130126 مورخ 13 آبان 1396 قائم مقام وزیر محترم در امور مجلس و هماهنگی استان ها، از پایان ابان در استانداری ایلام کلید می خورد.
مشکلات اقتصادی مردم را واقیعتی انکار ناپذیر است و اگر به داد مشکلات جوانان نرسیم اعتماد مردم به نظام خدشه دار می‌شود.بنابراین باید دولت و همه نهادها و جریانات مهمترین دغدغه خود را معیشت ورفاه و اشتغال جوانان قرار دهند و همگان برای پاسخ به این مطالبات بحق مردم تلاش کنند.
هرچند معتقدم این تفکر و تکیه بر تجربه گذشتگان می تواند در راستای جلوگیری از هدر رفت وقت و منابع موثر باشد اما آیا می تواند نیاز کشور را که در مسیر پیشرفت گام نهاده برآورده کند؟ آیا واقعا فرصت دادن به افکار نو اشتباه و اتلاف وقت و هزینه است؟ آیا غالب شدن تجربه بر علم می تواند اکسیری برای رمق بخشیدن به چرخ های توسعه باشد؟
در پاسخ به این سوالات باید گفت؛ تخصص و تجربه مکمل یکدیگر هستند و باهم می توانند سازنده باشند بهره جویی ازیکی می تواند نقص و ضعف باشد.
در دهه های گذشته به دلیل وجود ضعف های متعدد کشور از غنای جوانان تحصیلکرده و عالی رتبه کمتر بهره داشت اما امروز در تولید علم و تربیت افراد متخصص در امور مختلف حرف برای گفتن دارد
لذا امیدداریم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با پی ریزی یک برنامه هوشیارانه دغدغه های قشر جوان را در این زمینه کاهش داده که این امر موجب کاهش آسیب های اجتماعی و حرکت جامعه را به سمت مطلوب تضمین می کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب