سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27135
|
00:31 - 1396/04/01
نسخه چاپی

طبل تو خالی مروارید

طبل تو خالی مروارید
حقیقت همچون آفتاب تابان‌از پشت ابرها بیرون آمده و به همه مردم‌اثبات کرد که تنها امتیازی که اطرافیان مروارید همیشه به آن می بالیدند بلوفی بیش نبوده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار:: وقتی محمدرضا مروارید استاندار ایلام شد بسیاری از اطرافیان ایشان، نفوذ بالای محمدرضا در پایتخت و در میان کابینه را بهترین شاخصه و امتیاز وی برای ایلام می دانستند.
بارها در محافل گوناگون شنیده ایم که از این جمله برای سرکوب مخالفان استفاده شده و بادمجان دور قاب چینها مروارید را قدرتمند ترین استاندار از لحاظ ارتباط با کانون های قدرت دولت دانسته اند.
ولی متاسفانه در این ۴ سال کمترین نشانه ی ملموسی از این ارتباط در استان ایلام مشاهده نشده و بر همگان اثبات گردید تبلیغات مروارید طبل تو خالی بوده که شنیدن صدای آن حتی از دور هم دلنشین نیست.
اختصاص تنها ۳۶ سهمیه استخدام از بین ۱۱ هزار سهمیه ی استخدام کشوری به استان ایلام دلیل محکمی بر ادعای توخالی بودن طبل مروارید است.
استان ایلام از لحاظ سرانه جوانان بیکار تحصیلکرده به نسبت جمعیت جز استانهای اول کشور است.ولی متاسفانه در اختصاص سهمیه استخدام، ایلام اصلا به چشم نیامده است.
این فرصت برای مروارید بهترین موقعیت بود تا اثبات کند در ارکان قدرت دولت نفوذ داشته و می تواند برای ایلام و ایلامی قدمی بردارد.
ولی همانطور که از ابتدا مشخص بود مروارید نتوانست از نفوذ نداشته خود استفاده کرده و سهمیه ی استخدام بیشتری برای ایلام جذب کند.
اختصاص تنها ۳۶ سهمیه استخدامی به ایلام حجتی قاطع بر عدم داشتن ارتباطات قوی مروارید و دیگر مسئولین استان با دولت است.
این حربه ی داشتن ارتباط قوی مروارید هم به نوعی یک بلوف سیاسی بود که طرفداران مروارید تا امروز در میان عامه ی جامعه از آن استفاده کرده اند.
ولی خوشبختانه حقیقت همچون آفتاب تابان‌از پشت ابرها بیرون آمده و به همه مردم‌اثبات کرد که تنها امتیازی که اطرافیان مروارید همیشه به آن می بالیدند بلوفی بیش نبوده است.
بعضا مشاهده شده که استاندار و اطرافیان ایشان به اختصاص بودجه های میلیاردی به استان اشاره کرده و آن را نتیجه عملکرد خود قلمداد کرده اند.
قابل توجه شما عزیزان همراه باید عرض نماییم که پروژه های سامانه گرمسیری و ۵۵۰ هزار هکتاری دشتهای خوزستان و ایلام اعتبارشان مستقیما از دفتر رهبر معظم انقلاب تامین شده و به نوعی پروژه های ملی و حکومتی به حساب می آیند.
اختصاص اعتبار به چهاربانده کردن مهران به ایلام هم ربطی به عملکرد دولت در استان نداشته و تنها به خاطر کنگره ی عظیم اربعین و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب عملی شده است.
غیر از این دو مورد کار بزرگ دیگری در ایلام انجام نشده که بتوان آن را به ارتباطات قوی نداشته ی مروارید نسبت داد.
از طرفی میزان‌اعتبارات عمرانی و جاری استان ایلام به نسبت دیگر استانها و با در نظر گرفتن عدم برخورداری ایلام بسیار ناچیز بوده و این‌نشان دهنده ضعف مسئولین ما در چانه زنی برای جذب اعتبارات از مرکز است.
به هر حال محمدرضا مروارید چهار سال را با سخنان دهان پر کن و حاشیه سازی های سیاسی در اتاق مدیریت دولت در استان سپری کرده و به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.
به جرات می توان تنها شاخصه مروارید در ایلام را چسبیدن مطلق به فضای مجازی و ارسال شکلک(استیکر) برای مخاطبان دانست.
هرچند این امید چندان عملی به نظر نمی رسد ولی انتظار می رود دولت در انتخاب استاندار بعدی ایلام اندکی تغییر رویه داده و شخصی را برای خدمت در این استان گسیل دارد که بعد از رفتن خاطرات تلخ ضعف مدیریتی وی زبانزد خاص و عام نشود.
ناگفته نماند اکثر اصلاح طلبان سرشناس استان نیز به شدت از عملکرد استاندار فعلی انتقاد داشته و بارها به اشکال گوناگون این اعتراض خود را عنوان کرده اند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب