سرویس: سیاسی
کد خبر: 26119
|
10:10 - 1396/01/26
نسخه چاپی

یادداشت؛

لزوم عذرخواهی رییس جمهور از ملت ایران

لزوم عذرخواهی رییس جمهور از ملت ایران
آقای روحانی به خاطر این شکست در برجام و هدررفتن سرمایه های بسیار ارزشمند و عظیم کشور، تعطیلی طرح ها و پروژه های هسته ای، بیرون کردن دانشمندان و مهندسین هسته ای از مراکز علمی و ... باید رسما از ملت ایران عذر خواهی کند.

رضا دهبالایی:: دولت یازدهم را دولت برجام می دانند. برجام به عنوان تنها دستاورد دولت آقای روحانی شناخته شده است. در یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده 92 درصد از سوال شوندگان، برجام را به عنوان تنها دستاورد دولت تدبیر و امید معرفی کرده، به عبارتی این تعداد حتی قادر نبودند دستاورد دومی را برای دولت پیدا و عنوان کنند و یا حداقل به خاطر نیاوردند. در این نظرسنجی تنها 8 در صد بیش از یک دستاورد را برای دولت معرفی کردند.

آقایان مدعی در دولت تدبیر و امید در این چهار سال و به طور مشخص در مذاکرات هسته ای به خوبی نشان دادند از خطوط قرمز نظام عبور کرده و رابطه با آمریکا آن هم به هرطریقی و با هر‌ وسیله ای را هدف قرار دادند و حتی برای رسیدن به هدفشان حاضر بودند تمام اصول و ارزش ها را زیر پا بگذارند. 
رییس جمهور باید این واقعیت را بپذیرد که دولتش در تنها دستاورد خود یعنی برجام شکست خورده است. با یک برسی و نگاه ساده می توان پی برد دولت آقای روحانی در برجام بنا به دلایلی همچون: عجله ی مضاعف در نوشتن و تنظیم آن، نوشتن برجام به صورت یک طرفه و با ساده اندیشی، عدم توجه به شروط شورای عالی امنیت ملی (که همان شروط مدنظر مقام معظم رهبری می باشند)، عدم اخذ تضمین کافی در اجرای برجام و ... شکست خورده است.
در جهت اثبات این شکست، ذکر یک نکته کافی است که دولت در برجام به مهمترین هدف خود که لغو تحریم ها بوده، نرسیده و تحریم ها همچنان به قوت خود باقی است.
به نظر این حقیر، آقای روحانی به خاطر این شکست در برجام و هدررفتن سرمایه های بسیار ارزشمند و عظیم کشور، تعطیلی طرح ها و پروژه های هسته ای، بیرون کردن دانشمندان و مهندسین هسته ای از مراکز علمی و ... باید رسما از ملت ایران عذر خواهی کند.
در پایان باید عرض کنم که ملت ایران تمام هزینه های برجام را پرداخت کرده و الان می بایست از مواهب و نتایج مثبت برجام بهره مند می شد در حالی که چنین نبوده و نیست.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد