سرویس: سیاسی
کد خبر: 26021
|
10:39 - 1396/01/20
نسخه چاپی

یادداشت سردبیر؛

وصله ناجور تلاقی برجام و روز ملی فناوری هسته ای/ ۲۰ فروردین را تلخ نکنید!

وصله ناجور تلاقی برجام و روز ملی فناوری هسته ای/ ۲۰ فروردین را تلخ نکنید!
در اقدامی عجیب و غیرقابل باور از سوی مسئولان استانی در روز ملی فناوری هسته ای، همایشی تحت عنوان "برجام فرصت ها و پیامدها" برگزار می شود.

مرتضی سبزی::امروز در تقویم رسمی کشورمان بعنوان روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شده است؛ روزی که اهمیت آن امروزه بر هیچ کسی در دنیا پوشیده نیست.

همانطور که همه می دانیم دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای پیروزی انقلاب آغاز شد به طوری که بدخواهان چشم طمع برای براندازی نظام دوخته بودند؛ همین باعث شد تا از همان سالها تحریم ها بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گیرد.

این تحریم ها نه تنها نتوانست خللی در اداره کشور ایجاد کند بلکه فرصتی را برای نظام ایجاد کرد تا به توان داخلی خود تکیه کند و در دهه های بعد بتواند در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن داتشه باشد.

یکی از مواردی که بهت و حیرت جهانیان را به همراه داشت پیروزی و موفقیت های نظام در بحث فناوری هسته ای بود؛ دستاوردهایی که به زعم دوست و دشمن برای ایران اسلامی یک پیروزی بزرگ به شمار می رفت که اقتدار و وجهه نظام را در عرصه های بین المللی به دنیا نشان داد.

نظام با دست یابی به این فناوری روز دنیا قدرت خود را به رخ عالمیان کشید و ثابت کرد که تحریم ها نه تنها هیچ اثری در عزم و اراده ایران و ایرانی ندارد بلکه باعث شکوفایی استعدادهای نهفته در این مرز و بودم شده است.

در روزگاری که دنیا با چالش های متفاوتی از جمله اقتصاد رو به رو بوده اما ایران اسلامی در میان این چالش ها توانست در عرصه جدیدی در دنیا قد علم کند و روز به روز بر تکنولوژی خود بیافزاید و این خود غافلگیری جهانیان را در پی داشت.

همین موضوعات باعث شد تا این پیروزی ها در این عرصه ، روز بیستم فروردین ماه بعنوان روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شود؛ بعد از نامگذاری این روز بعنوان روز ملی فناوری هسته ای همه ساله شاهد برگزاری مراسماتی برای بزرگداشت این دستاوردها هستیم.

اما در این روز ملی و مبارک که با خاطره ای خوش در ذهن ایران و ایرانی نقش بسته است در اقدامی عجیب و غیرقابل باور از سوی مسئولان استانی همایشی تحت عنوان "برجام فرصت ها و پیامدها" در این روز مبارک در استان و در شهرستان آبدانان برگزار می شود.

نکته عجیب این همایش تلاقی فناوری هسته ای با برجام است که این خود یک وصله ناجور تلقی می شود به گونه ای برجام در این مدت از عمر دولت یازدهم نه تنها نتوانست به شعارهای دولت در رفع مشکلات داخل جامه عمل بپوشاند بلکه باعث ایجاد کلمه ای تلخ در ذهن مردم شده که نتوانسته به نیازها پاسخ دهد.

یکی از نمونه های بارزی که باعث تلخی برجام در ذهن مردم شده این است که رئیس جمهور تا قبل از برجام، حتی رفع مشکل آب خوردن را به ارتباط با خارج و کدخدا می دانست و معتقد بود که با ارتباط  و دست به دامن غرب شدن مشکلات حل خواهد شد تا آنجا که چشم خود و دولت را بر روی توانایی نیروهای داخل بست اما نه تنها دستاودری حاصل نشد بلکه بسیاری از ظرفیت های هسته ای در داخل کشور نابود شد و این در حالی است که هنوز که هنوز تحریم ها بر علیه ایران ادامه دارد.

همین موضوع نشان از تنفاض و عدم تلاقی برجام با روز ملی فناوری هسته ای دارد و مسئولان ضمن جداکردن حساب این دو از یکدیگر، کام مردم را در این روز میمون و مبارک با برجام تلخ نکنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب