سرویس: استان ایلام
کد خبر: 25932
|
07:35 - 1396/01/14
نسخه چاپی

یادداشت؛

تمدید دوباره نسخه شفا بخش

تمدید دوباره نسخه شفا بخش
در جامعه ی اسلامی ایران پایه و اساس به ثمر نشستن اقتصاد مقاومتی، رونق و اشتغال در درون کشور و یا به عبارتی قطع وابستگی کشور به خارج است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد ،  سال 1396روز های ابتدایی خویش را سپری می کند و به رسم هر سال رهبر معظم انقلاب اسلامی با دید جامع و آینده نگر خویش این سال را با عنوان "اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال"نامگذاری نمودند.

در نگاه اول شباهت این عنوان با نامی که مقام معظم رهبری برای سال 95 انتخاب نمودند نشان از این مسئله است که معظم له بر تمدید نسخه ی درمانی اقتصاد مقاومتی برای درمان اقتصاد ضعیف و بیمار کشور تأکید دارند  که میتوان این را از دو جهت بررسی نمود ودلیل این اتخاب را بیان کرد.

اول اینکه در جامعه ی اسلامی ایران باتوجه به وجود خیل عظیم نیروی اماده به کار و جوان کشور و با عنایت به این موضوع که پایه و اساس لازم جهت به ثمر نشستن اقتصاد مقاومتی رونق و اشتغال در درون کشور و یا به عبارتی قطع وابستگی کشور به خارج است.

مخصوصا که کشورهای غربی از عواملی چون تکنولوژی و صنعت به عنوان اهرم اعمال فشار بر علیه کشور عزیزمان استفاده می کند، لذا باید تلاش دولت و مسئولین به سمتی سوق داده شود که با استفاده ی حداکثری از پتانسیل های موجود در درون کشور «که بنا به امار و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنان خویش در ابتدای سال به ان اشاره نمودند، ایران یکی از غنی ترین کشور ها به لحاظ وجود منابع طبیعی و نیروی انسانی اماده به کاراست» کشور را از وابستگی خارجی برهاند و چرخ تولید ملی رابه حرکت درآورند.

اما جنبه دوم این نامگذاری این است که از فحوای کلام رهبری می توان دریافت که دولت در تحقق شعار سال قبل موفقیت چندانی نداشته است و رهبر انقلاب تلویحا نارضایتی خویش را از ضعف دولت در این قسم از وظایفش که اتفاقا مهمترین بخش ان نیز بوده است ابراز داشته اند.

 به عبارتی باید گفت رهبر انقلاب به نوعی همان عنوان سال گذشته را به شکل دیگر و با عنوان "اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید" بیان کرده‌اند،  که باید همت بیشتری انجام گیرد تا در سال جدید بتوان جبران جبران مافات کرد.

 سال قبل در خصوص اقتصاد مقاومتی شعارهای زیادی داده شد ولی مردم در عمل اقدامی را شاهد نبودند و چیز قابل ارائه غیر از آمار روزمره ادارات در این خصوص گزارش داده نشد، ز این رو باید در همین اوایل سال تمام هم و غم دست اندرکاران کشوری بر این باشد که شعر امسال در عمل محقق شده که خیلی زود دیر خواهد شد.

امروزه بیکاری به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات جامعه، بسیاری از  فرزندان خانواده‌ها را خانه نشین و دچار افسردگی کرده است. اگر نتوان معضل بیکاری را که معضل اول و اساسی کشور است حل کرد دچار مشکلات عدیده‌ ای خواهیم شد از این رو دولتمردان موظف هستند با استفاده از داشته های طبیعی و معدنی و سرمایه های مالی و نیروهای متخصص با رفع رکود و حمایت از تولید به رفع مشکل بیکاری اقدام نمایند.

 

اتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب