سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 23429
|
09:12 - 1395/08/02
نسخه چاپی

عملیات محرم در کلام حضرت امام (ره)

عملیات محرم در کلام حضرت امام (ره)
آبان ماه هرسال شهرستان دهلران و استان های بزرگی همچون اصفهان ومازندران مهیای ویژه برنامه های سالروز یکی از غرور آفرین ترین عملیات های بزرگ رزمندگان اسلام می شوند.

گروه جهاد ومقاومت ایلام بیدار-جعفر نظری: آبان ماه هرسال شهرستان دهلران و استان های بزرگی همچون اصفهان ومازندران مهیای ویژه برنامه های سالروز یکی از غرور آفرین ترین عملیات های بزرگ رزمندگان اسلام می شوند.

این عملیات پر افتخار که در دهم آبان ماه 61 درسه مرحله ودر محدوده شرق رودخانه میمه تامنطقه شرهانی گسترش داشت، دارای ویژگی هایی منحصر به فردی است که ازجمله می توان به اشرافیت نیروهای خودی برخاک عراق وایجاد فشار سیاسی بردشمن وتقویت ساختار یگانی نیروهای سپاه وبسیج وتبدیل آنها به رده لشکر ونیز ابتکار تشکیل گردان های موتوری آرپی چی زن وشکار تانک ها و درمقابل اقدام دشمن در بکارگیری سلاح های گازی اشاره نمود.

بر خلاف سال های گذشته که در نوشته های خود به تشریح ودستاوردهای این عملیات می پرداختم امسال از کلام نورانی حضرت امام رحمه لله علیه عملیات محرم را بازگو می نماییم تا اهمیت وجایگاه این عملیات پیروزمندانه در پازل دفاع مقدس مشخص شود ودر قسمت های بعدی برخی ناگفته از این عملیات  تشریح می گردد.

اما ابتدا باید از همت چند ساله سپاه امیرالمومنین (ع) وسپاه ناحیه دهلران ومسولین شهرستان دهلران در برگزاری پاسداشت عملیات محرم قدردانی شود وپیشنهاداتی را درمقدمه مطرح می گردد: 

1- رسانه های محلی واصحاب قلم ابعاد مختلف این عملیات را طی ماه آبان برای جوانان وافکار عمومی منعکس نمایند وصرفا به یک روز خبری کردن موضوع بسنده ننمایند.
2- بعداز سال ها مراسم در شهر مقاوم موسیان جا دارد علاوه براین شهر مراسماتی را درمقیاس بزرگ تری در مرکز شهرستان واستان برگزار نمایند
3- نامگذاری یکی از میادین ، اماکن ،خیابان و.. شهرستان دهلران ومرکز استان بنام ده آبان

عملیات محرم در کلام نورانی امام(ره)
شاید از ناگفته هایی که کمتر در مورد عملیات محرم بیان می شود فرمایشات حضرت امام خمینی رحمه لله علیه در خصوص این عملیات است که بشرح زیر براساس منابع وماخذ ذکر شده برخی از بیانات معظم له در مورد عملیات محرم اشاره می شود:
1- در تاریخ 5/01/61 جمعی از رزمندگان فاتح عملیات محرم در حسینیه جماران به حضور حضرت امام ره مشرف که در سخنان مبسوطی از عملیات محرم بنام فتح بزرگ محرم نام می برد .ودر واقع عملیات محرم را باید فتح محرم بنامیم. (فضیلت جهاد در راه خدا – تجلیل از رزمندگان جبهه ها صحیفیه حضرت امام ره جلد 17)
2- درتاریخ 12 /8/61 در حسینیه جماران فرمانده وقت سپاه پاسداران برادر محسن رضایی به حضور امام ره می رسد وگزارشی از عملیات محرم محضر امام ره تقدیم می دارد که حضرت امام بیاناتی بدین مضمون که:
سلام مرا به همه رزمندگان اسلام برسانید وبگویید که آنها قوی باشند.قویدل باشند ونفس های آخراین متجاوزان را بگیرند.وبا قدرت عمل کنند که خداوند پشتیبان شما ست.( منبع: سردار یعقوب زهدی مرکز مطالعات دفاعی – تابناک 14 آبان ماه 94)
3- حضرت امام ره اولین بار بعد از عملیات محرم فتوای حضور در جبهه ها را واجب خواندند متن فرمایشات امام ره بدین صورت است : در حال حاضر تمام افرادی که قدرت دارند به جبهه بروند باید به مقامات مسول مراجعه کنند وچنانچه تشخیص دادند که جبهه به آنها نیاز دارد واجب است به جبهه بروندوبر هر کار دیگری مقدم است.(منبع : سردار زهدی – تابناک 14 آبان ماه)


4- پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت جمعی از رزمندگان لشکرهای اصفهان در عملیات محرم
خدمت عموم مردم مسلمان و رشید اصفهان – دامت توفیقاتهم.
سلامٌ علیکم بِما صَبرتُم و نِعمَ عُقبی الدّار
رحمت خداوند بر همه ی شهیدان و رضوان و مغفرت حق بر ارواح مطهرشان که جوار قرب او را برگزیدند و سرفراز و مشتاق به سوی جایگاه مخصوصشان در پیشگاه ربّ خویش شتافتند و سلام و درود بر شما پدران و مادران ، همسران ، فرزندان و بازماندگان شهدا که از بهترین عزیزان خود ، در راه بهترین هدف که اسلام عزیز است، بزرگوارانه گذشته اید و در امر دفاع از دین خدا آن چنان صبر و مقاومت نشان داده اید که رشادت و استقامت یاران سیّد شهیدان، حضرت امام حسین(ع)، را در خاطر جهانیان تجدید کردید.
این جانب با عرض تبریک و تسلیت به مردم قهرمان و شهید پرور استان نیرو خیز اصفهان و همه ی ملت بزرگ ایران که وفاداری خود را به اسلام و خدای متعال به نحو احسن به اثبات رسانیده اید. اطمینان دارم که این فداکاری ها و جانبازی ها در آیندۀ نزدیک، شجرۀ طیّبه ی اسلام را بیش از پیش بارور می نماید و دشمنان قسم خورده ی اسلام را به نابودی و اضمحلال محکوم خواهد ساخت. 
از خداوند متعال برای شهیدان عزیز ، رحمت و مغفرت و برای جانبازان مجروح و معلول ، شفای عاجل و برای خانواده های محترم آنان صبر و اجر مسألت دارم.
والسّلامُ عَلیکُم ورَحمه اللهِ وَ بَرَکاتُِه 
25/8/61 
5-بخشی از بیان امام خمینی درباره حماسه مردم اصفهان در عملیات محرم( 3/9/61) در جمع مردم خراسان
... شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید ؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغدیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می دهند. امروز مردم ما فهمیده اند که تا فداکاری نباشد، اسلام را نمی شود پیش برد و می دانند که همه ی ما باید برای اسلام فدا شویم ...

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب