سرویس: سیاسی
کد خبر: 22455
|
07:45 - 1395/06/06
نسخه چاپی

یادداشت/

برجام کلاهخود آمریکا در جنگ نرم

برجام کلاهخود آمریکا در جنگ نرم
براندازی نرم برای جمهوری اسلامی خطراساسی و جدی است و اگر به کنترل و مقابله با آن پرداخته نشود، به طور قطع مشکل ساز خواهد بود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، جنگ نرم در واقع استفاده از تبلیغات و برنامه ها و نقشه های کاملا مهندسی و طراحی شده در جهت اثرگزاری برروی باورها عقاید احساسات و سایر مسائل از این ابعاد است و یک نوع اشغال بدون جنگ مستقیم است.

البته جنگ ها ابعاد مختلفی دارند مثل جنگ سفید ،جنگ سخت، جنگ نرم، انقلاب های مخملی، رنگی و....که هرکدام به نوعی از ابعاد جنگ نرم به شمار میروند هرچند تهدیداتی که جنگ نرم دارد شاید در دراز مدت و طول بکشد اما اگر مقابله با ان صورت نگیرد به مراتب پاشنه اشیل های یک نظام را هدف قرار داده و جامعه را وارد یک چالش جدی می کند تا جایی که قدم به قدم به سمت تغییر ونابودی ارزش ها برود.

از مهمترین دلایل استفاده از جنگ نرم نفوذ هوشمند و مهندسی شده است وحوزه جنگ و نفوذ بیشتر اقتصادی ،فرهنگی،سیاسی،امنیتی،اجتماعی است و اهداف ان استحاله فرهنگ،سیاست و.... است وبه دنبل ان ایجاد یک فضای سرد و بی تفاوتی و به اصطلاح مرگ خاموش ارزش را در بردارد و از مهمترین گزینه های آن میتوان به شایعه پراکنی،دروغ، حیا و عفت زدایی به وسیله بی حجابی و بدحجابی و.... اشاره کرد که اکنون بطور جدی دشمنان از راه نفوذ و جنگ نرم در حال حیازدایی و ترویج بد حجابی و بی حجابی بویژه در میان قشر دانشجو و دانشگاهی هستند.

البته این امر با قراردادن پازل هایی در کنارهم مشخص می شود، واردات البسه نامطلوب، به راه انداختن کمپین هایی مثل ازادی یواشکی زنان با اتاق فکر اسراییلی ها و... درکشور که البته ازجمله افراد موثر در این راه میتوان به مسیح علی نژاد، شیرین عبادی و..... اشاره کرد.

 البته برای براندازی نرم پیشینه تاریخی گسترده ای وجود دارد چه قبل از انقلاب اسلامی وچه بطور جدی پس از انقلاب  میتوان به نفوذ و استفاده مهندسی و هوشمند سازمان سیا در مطبوعات پیش از کودتا 28 مرداد اشاره کرد؛همچنین به حضور شرکت های مک دونالد و... در شوروی سابق که اغازگر فروپاشی ان هم بود.

از اقدامات در حوزه سیاسی میتوان به بی اعتبار کردن رهبران دینی و انقلابی،انحراف افکار،نفوذ در جامعه روشنگری و دانشگاه ها و از لحاظ اقتصادی میتوان به تغییر مسالمت آمیز سیستم بانکی، تشویق به ایجاد شورش کارگری و.... اشاره کرد.

از لحاظ اجتماعی که بطور جدی موردتوجه است می توان به ترویج فساد، فحشا، تضعیف روحیه و اعتقادات مردم، زدن مستقیم وغیر مستقیم اعتقادات دینی و مبلغین مرتبط با آن و... از لحاظ امنیتی هم می توان به دامن زدن به نافرمانی های مدنی از سوی تشکلها ی دانشجویی، تضعیف سیستم امنیتی و نهاد های امنیتی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و.... اشاره کرد.

اما براندازی نرم برای جمهوری اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خطراساسی و جدی است و اگر به کنترل و مقابله با آن پرداخته نشود، به طور قطع مشکل ساز خواهد بود.

 هرچند تاکنون دشمن توان پیاده سازی نقشه های خود در حوزه های مختلف را نداشته اما همواره این تهدیدات جدی است و جمهوری اسلامی باید راهکارهای اساسی و  مؤثر را برای مقابله با آن برگزیند چراکه دشمن هرلحظه به دنبال تخییر نقشه و تاکتیک خود است و این فضای نفوذ پس از توافات و برجام اکنون بیشتر از قبل مهم شده است تا جایی که رهبر انقلاب بارها بر نفوذ تاکید کرده اند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب