سرویس: سیاسی
کد خبر: 21067
|
10:08 - 1395/03/26
نسخه چاپی

یادداشت سردبیر/

آقای روحانی! گشایش نفوذ و غارت جای شکرگذاری ندارد

آقای روحانی! گشایش نفوذ و غارت جای شکرگذاری ندارد
مشخص نیست گشایشی که رئیس جمهور از آن دم می زند چه گشایشی است و بهتر بود آقای روحانی برای آن مصداق های لازم را عنوان می کرد تا حداقل مردم از کم و کیف آن باخبر باشند.

ایلام بیدار - مرتضی سبزی::موضوع از سه سال پیش شروع شد انجا که حسن روحانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دوران تبلیغات انتخابات شعارهایی داد؛ شعارهایی که ذهن مردم را به خود جلب کرد و باعث شد در انتخابات یازدهم به کرسی ریاست جمهوری دست یابد.

اگر بخواهیم تنها به یک نمونه از شعارهای رئیس جمهور در آن اشاره داشته باشیم شعار حل مشکلات اقتصادی 100 روزه است که البته مهمترین و معروف ترین آنها نیز از دید بسیاری ازصاحب نظران و عامه مردم به شمار می رود.

اما مرور زمان در این مدت از عمر دولت یازدهم عمق همه شعارهای رئیس جمهور و دولت یازدهم را رونمایی کرد و به خوبی نه تنها این شعار بلکه سایر شعار توخالی را برای همگان آشکار کرد تا عیار دولت مشخص شود.

اما دولت و رئیس جمهور بعد از آنکه دیدند نمی توانند در عرض 100 روز کاری را از پیش ببرند به گرایش دیگری روی اوردند، گرایشی که به گفته بسیاری از کارشناسان نه تنها دری از روی مشکلات به گفته دولتمردان باز نکرده بلکه از شعار حل 100 روزه نیز بهتر نبوده است.

برنامه جامع اقدام مشترک یا همان "برجام"، گرایشی است که دولت برای فرار از وعده هایش سوار آن شد و تمام هم و غم خود را پای آن گذاشت تا بلکه همچون شعار حل 100 روزه این بار از طریق دیگری وارد گود شعار شود.

در واقع دولت برای اینکه بتواند از زیر بار شعار حل 100 روزه اش قصر در برود و خود را از این معرکه نجات دهد، تمامی مشکلات را به تحریم ها ربط داد حتی مشکل آب خوردن را(!).

دولت حتی در این میان متوجه ضررهایی برای جامعه شد به طوری که راه برای بازگشت آن هنوز که هنوز جبران شدنی نیست و نمونه بارز آن عدم توجه به توان داخلی است که در هیاهوی برجام دولت به فراموشی کامل سپرده شد.

حال بعد از این همه ناکامی چه در قبل از برجام و چه پس از ان در دولت یازدهم اما رئیس جمهور اخیرا در اظهار نظری بیان داشته "بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم که جای شکرگذاری دارد". (!)

وی بر عقیده خود بر این باور است "قبل از برجام هر روز در انتظار این بودیم که چه محدودیت و تحریم و معضل جدیدی برای ملت ایران ایجاد کنند اما اکنون روز یک گشایش جدید برای مردم حاصل می شود و این گشایش ها جای شکرگزاری  دارد که باید در سایه آنها، کار و تلاش بیشتری برای مردم انجام گیرد".

رئیس جمهور در ادامه این اظهارات گفته است باید با بهره گیری از گشایش پسابرجام، برای مردم و کشور، عزت، توسعه و پیشرفت بیشتر در همه زمینه ها فراهم کنیم بویژه اینکه این فضا در سایه امنیت خوب در کشور فراهم آمده است.

آقای روحانی گویا چشمان خود را بر روی واقعیات بسته و از بسیاری موارد که حتی برای عامه مردم آشکار است چشم پوشی می کند، همه می دانند که شرایط پسابرجام حتی از قبل از برجام نیز بدتر است و در این شرایط علیرغم وعده ها و تبلیغات مکرر دولتمردان اما نه تنها بر خلاف اظهارنظر رئیس جمهور گشایشی صورت نپذیرفته بلکه بر تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده بیشتر و بیشتر می شود.

شرایط رکود در پسابرجام با رکود قبل از برجام تفاوت های زیادی کرده و حتی مردم نیز بر این نکته دلالت و اذعان دارند که سه ساله عمر دولت یازدهم هیچ تغییری در زندگی انها ایجاد نکرده است بلکه شرایط سال های قبل از این سه سال از این وضعیت بهتر نیز بوده است.

به این علت که اگر چه در سال های قبل از این سه سال گرانی و مشکلات وجود داشته اما رکودی در میان نبود و برجام با این همه گل و بلبل نتوانسته دردی از دردهای مردم دوا کند.

مشخص نیست گشایشی که رئیس جمهور از آن دم می زند چه گشایشی است و بهتر بود آقای روحانی برای آن مصداق های لازم را عنوان می کرد تا حداقل مردم از کم و کیف آن باخبر باشند نه انکه در جریان سفرش به استان ایلام از اجرای 44 پروژه بزرگ تا پایان سال گذشته (94) خبر دهد به طوری که کسی آدرس دقیقی از آن در اختیار ندارد.

یکی از نقاط ضعف آقای روحانی مبهم جلوه دادن اظهارات خود است و تنها به کلیات بسنده می کند غافل از اینکه در جزئیات خبر از هیچ نیست، بهتر است رئیس جمهور برای آنکه اعتبار خود را بیش از این از دست ندهد با مردم روراست و صادق باشد و از مبهم جلوه دادن اظهارات پرهیز کند.

تا آنجا که همه به یاد داریم بعد از برجام تنها گشایش هایی که حاصل شده خطر نفوذ است که آن هم به لطف اعتماد به شیطان بزرگ از سوی دولتمردان گشایش یافته است؛ اتفاقا برخلاف اظهار نظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه بعد از برجام تحریم ها از بین رفته بلکه بر تعداد تحریم ها افزوده شده و حتی به سایر موضوعات مهم ملی و امنیت نیز سرایت پیدا کرده است.

حتی در بهترین شرایط نیز نمی توان به برجام آقای روحانی امیدوار بود به این دلیل که در پسابرجام گشایش غارت دو میلیاردی از پول های بلوکه شده ایران حاصل شده است...!

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب