سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 20771
|
09:56 - 1395/03/12
نسخه چاپی

یادداشت اختصاصی؛

رکود برنامه ریزی اربعین در ایلام

رکود برنامه ریزی اربعین در ایلام
در آستانه نزدیک شدن به اربعین 95 شاهد رکود در برنامه ریزی و فعالیت های ستاد اربعین استان هستیم.

به گزارشايلام بيدار،احمد حیدرینوشت: همایش راهپیمایی اربعین فرصتی استثنایی برای معرفی استان ایلام به ایران اسلامی می باشد که علاوه بر بهره فرهنگی بالایی که نصیب مردم استان میشود فرصتی است که مسولین گام های مهمی در راستای پیشرفت استان بردارند .

کارهای خوبی در حوزه های عمرانی شهرستان مهران آغاز شد ولی متاسفانه به سرانجام نرسید ، از جمله استارت ساخت بیش از 50 پل در مسیر جاده ایلام-مهران –دهلران ، تعریض جاده ایلام –مهران – روشنایی جاده مهران به مرز ، ساخت پارکینک و .. ، هر چند در ابتدا طرح ها با سرعت خوبی پیش میرفت ولی تا کنون فقط دو طرح از طرح های فوق به سرانجام رسید .

حال که در آستانه نزدیک شدن به اربعین 95 هستیم شاهد رکود در برنامه ریزی و فعالیت های ستاد اربعین استان هستیم ، با توجه به تعلیق حج امسال پیش بینی میشود تعداد زایرین امسال از سال های گذشته به مراتب بیشتر باشد .

با توجه به کار هایی که یقینا تا اربعین به سرانجام نخواهد رسید آیا مسولین عزیز باز هم اعلام خواهند کرد با تمام توان آماده پذیرایی از زایرین هستند ؟

پارکینک ها به همان شکل سال گذشته باقی مانده اند، نه شن ریزی و آسفالت و نه هیچ گونه پیشرفتی در راستای ساماندهی آنان (مشکلات زایرین در پارکینگ ها و گیر کردن خودرو های آنان را به یاد آورید )، در شهر مهران به جز مسجد حج و زیارت ورودی شهر که در حال ساخت می باشد حتی یک متر فضای اسکان نسبت به سال گذشته اضافه نشده و این در حالی است که در سال گذشته یکی از مشکلات زایرین بحث اسکان بود که اگر بارندگی های شدید امسال را داشته باشیم به مراتب درد سر های دستگا های اجرایی و مردم بیشتر خواهد شد .

در راستای استفاده از اربعین به عنوان فرصت آیا مسولین نمی توانستند ساخت چند باب سیلو در مهران جهت بحث اسکان پیش بینی کنند تا در اربعین به عنوان اسکان زایرین و در طول سال در خدمت شهرستان باشند ( بحث کمبود فضا برای تحویل گندم کشاورزان –اسکان راهیان نور –مسافرین نوروزی و....) از این نمونه ها فراوان است .

از مسولین خواهشمندیم کارهای مربوط به اربعین را مانند درس خواندن شب امتحان دوران تحصیل خودمان نکنند شاید هم نمره میگرفتیم اما ....

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب