سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19604
|
07:38 - 1395/01/15
نسخه چاپی

یادداشت/

اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، فراتر از نسخه درمانی

اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، فراتر از نسخه درمانی
آنچه كه درشعار سال جديد مطرح شد فراتر از يك نسخه درمان بود چراكه وقتي از اقدام و عمل صحبت مي شود به اين معناست كه مفهوم نظري و تئوريك آن پيش از اين بيان شده است.

ابوذر صفره، فعال دانشجویی:: طي سال هاي گذشته در دو دهه اخير تاكيد مقام معظم رهبري به صورت خاص در مسئله اقتصاد كه درشعار سال عنوان مي شود،به گونه اي نسخه علاج اقتصاد بيمار كشور در برهه هاي مختلف تعبير مي شود.

اما آنچه كه درشعار سال جديد مطرح شد فراتر از يك نسخه درمان بود چراكه وقتي از اقدام و عمل صحبت مي شود به اين معناست كه مفهوم نظري و تئوريك آن پيش از اين بيان شده است،تبليغ شده است وچكش كاري هاي لازم براي رسيدن به مرحله اجرا انجام گرفته است.

دولت به عنوان زمامدار قوه مجريه در سراسر كشور، اين را به خوبي مي داند كه الگوي اقتصاد مقاومتي كه يك برنامه جامع و كلان است ودرطرح و تدوين آن كارشناسان خبره امر حضور داشته اند براي اجراي آن نياز به همت واقعي مسئولين و بسترسازي براي اجراي اين مدل كلان در جاي جاي كشور است،بنابراين بايد بتواند از طريق ايجاد شبكه ها و گروه هايي نظام مند در تمام نهادهاي ذيربط در مرحله اول به تبيين ابعاد مختلف مدل ودرمرحله بعد به اجرا درآوردن آن همت بگمارد.

اما مسئله اين است از آنجايي كه مباني نظري دولت يازدهم در مسئله اقتصاد الگوگيري از مدل توسعه است و در اين راهبرد، اتكا و اطمينان به ظرفيت هاي داخلي، افزايش كمي و كيفي توليد، توجه بيش از پيش به صنايع مادر،استفاده از فرصت هاي سرمايه گذاري براي رسيدن به يك اقتصاد مولد مطلقا در انزوا قرار دارد و ازقضا بند به بند سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي مؤيد موارد فوق است، دولت بايد تكليف خودرا دراين موضوع جامع مشخص كند و پيشرفت و آباداني مملكت را كه كارشناسان امر مدل آن را پياده كرده اند به تاخير نيندازد.

دانشگاهیان و دانشجویان نيز در سراسر كشور بايد جديت خاصي در اين امر داشته باشند وبتوانند از طريق ايجاد گفتمان اقتصاد مقاومتي درجامعه،بخش ها و ابعاد مختلف كار را براي آحاد مردم جامعه روشن و شفاف سازي نمايند چراكه مبناي سياست هاي اقتصاد مقاومتي به فرهنگ و سبك زندگي مردمي برميگردد.

 

منبع: ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب