کد خبر: 18480
|
17:15 - 1394/11/01
نسخه چاپی

شورایی که نگهبان حقوق ملت ایران است

شورایی که نگهبان حقوق ملت ایران است
متاسفانه هیات اجرای با این گمان که می توان شورای نگهبان و هیات نظارت را در مقابل عمل انجام شده قرار داد بیش از ۹۸ درصد ثبت نام کنندگان را تایید صلاحیت کردند.

امین محمدی:: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کاملا صریح و شفاف در همه بخش ها وظایف و مقررات و باید ها و نبایدها را مشخص کرده و کسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی حق گرفتن مسئولیت و خدمت به ملت را دارد که این قانون را به طور کامل قبول داشته باشد.

در همین قانون وظایف نهادهای خدمتگذار به درستی تعریف شده و حد و حدودات این وظایف مشخص می باشد.انتخابات به عنوان اصل مترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نماد مردمسالاری دینی در این نظام بعد از پیروزی انقلاب با فراز و نشیب های خاص خود و با حضور حداکثری مردم به انجام رسیده است.

در دل قانون اساسی به امر مهم انتخابات توجه ویژه شده و چندین ماده اصلی با بندها و تبصره های مختلف به این مهم اختصاص داده شده است.در قانون انتخابات آمده است که صلاحیت افراد پس از نام نویسی باید توسط هیات اجرایی و بعد از آن هیات نظارت بررسی شده تا از هر لحاظ توانایی و سابقه ی فرد مورد آنالیز قرار گرفته و در نهایت نامزدهای توانمند و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملت و اصل ولایت فقیه در معرض انتخاب ملت قرار گیرند.

انتخابات در ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد توجه جوامع جهانی بوده و خواهد بود.

مجلس دهم با توجه به شرایط موجود کشور و منطقه و جتی جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.همین اهمیت حساسیت ها را نسبت به این دوره از مجلس افزایش داده است.به همین علت هم هیات های اجرایی و هیات های نظارت و شورای نگهبان به صورت ویژه همه امورات را رصد کرده و در راستای انجام وظایف خطیر خود که همانا حفاظت و حراست از منافع ملت و نظام مقدس است وارد کارزار شدند.

با شروع ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس دهم  و حتی ماه ها قبل از آن پروسه فشار بر شورای نگهبان قانون اساسی و ایجاد هجمه بر علیه این نهاد انقلابی کلید خورده و متاسفانه افرادی از داخل کشور نادانسته در مسیری سخن پراکنی کردند که دقیقا مسیر و خواست دشمنان نظام بود.

ولی خوشبختانه فرزندان مومن و انقلابی ملت در هیات های نظارت اجازه ندادند این هجمه ها ذره ای در روحیه آنها خلل ایجاد کرده و تمام تلاش ها را برای حفاظت از منافع ملت به کار گرفتند.

با صراحت تمام و با دلیل و برهان قاطع عرض می نمایم که عملکرد شورای نگهبان و هیات نظارت در این دوره صددرصد در راستای تامین منافع ملت بوده و بدون شک آیندگان این شجاعت فرزندان ملت در هیات های نظارت را خواهند ستود.در ادامه مطلب چند دلیل اصلی و عینی این مدعی را تنها برای آگاهی هر چه بیشتر ملت ایران و استانم ایلام عرض می نمایم؛

#- مجلس دهم و همزمانی با رفع تحریم ها؛ یکی از مهمترین دلایلی که مجلس دهم را با دیگر دوره های مجلس متمایز کرده است همزمانی این دوره با رفع و برداشتن تحریم ها است. ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران نیک بدانید که ما برای انرژی هسته ای که حق مسلم مان است بهای سنگینی داره ایم. سنگینی ترین این بها خون عزیزان و دانشمندانی است که بر پای نهال هسته ای کشور ریخته شد. خون داریوش ها و شهریاری ها و علی محمدی ها. آنها که دانش و جان خود را در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دادند. هزینه های مالی که در راستای هسته ای شدن (انرژی هسته ای صلح آمیز) پرداخته ایم بسیار زیاد بوده است. در این مسیر تحریم های ظالمانه ای بر ملت ایران تحمیل گردید که بدون شک بخشی از اقتصاد مملکت را تحت تاثیر قرار داده است.

در نتیجه تلاش فرزندان ملت هر چند امتیازاتی هن دادیم ولی طبق توافق صورت گرفته تحریم های هسته ای بر علیه ملت ایران لغو شده است.

آغاز به کار مجلس دهم بابد طبیعتا همزمان باشد با دوران شکوفایی اقتصادی و رفت و آمد گروه های اقتصادی در ایران و بهبود معیشت مردم. به همین علت حساسیت ویژه ی مجلس دهم بیشتر قابل درک است. کسانی باید در صندلی های سبز بهارستان فعالیت خود را شروع کنند که از هر جهت توانایی و شایستگی لازم را داشته و تمام اصل های مترقی نظام از جمله ملت و اسلام و ولایت را با جان دل قبول داشته و پایبندی خود را در عمل نشان داده باشد.

شک نکنید اگر ذره ای در این خصوص کوتاهی صورت گیرد آیندگان به حال ما و مجلس دهم افسوس خواهند خورد.

وقتی فردی التزام عملی به اسلام نداشته باشد یعنی در مواقع لزوم حرام خدا را حلال دانسته و در حوردن حق مردم واهمه ای نخواهد داشت.

پس با توجه به حساسیت موجود در بحث رفع تحریم ها و باز شدن بازارهای مالی جهانی این مهم ایجاب می کند که افرادی به عنوان نماینده ملت در بهارستان مشغول به خدمت شوند که خادم واقعی مردم باشند نه خادم رانت و باند و گروه و اقوام و بیگانه و …..

مجلس دهم نمایندگانی دست و دل پاک می خواهد که در برابر وسوسه ها توان ایستادگی داشته باشد.شک نداشته باشید که اگر شورای نگهبان با جدیت در موضوع تایید صلاحیتها انجام وظیفه نمی کرد با پدیده های نامیمونی که در مجلس ششم اتفاق افتاد روبرو می شدیم. پدیده های منحوسی هم از نوع سیاسی هم از نوع اقتصادی که روح و روان مردم را آزار می داد.

# – دولت و مجلس همسو تجربه ای تلخ و ناکارآمد: تجربه دولت خاتمی و مجلس ششم شورای اسلامی و نیز دولت احمدی نژاد و مجلس هشتم نشان داده که وقتی دولت و مجلس از یک طیف فکری باشند منافع ملت به کرات نادیده گرفته شده و رانت خواری بیداد می کند. جریانهای مالی نامبارکی از دل همینگونه دولت و مجلس های همسو بیرون آمده که چندان خوشایند ملت ایران و رهبر فرزانه انقلاب نبوده است.

وقتی دولت طرح و لایحه ای  را به مجلس می فرستد تا تصویب شود اگر نمایندگان مجلس همسو با دولت بوده و نمک خورده باشند بدون کمترین چکش کاری آن را تصویب کرده و عملا کوچکترین کار علمی بر روی آن انجام نخواد شد. اینجا است که مجلس وظیفه نظارتی و قانونگذاری خود را فراموش کرده و به تامین کننده منافع دولتمردان تبدیل می شود.مجلس باید با جدیت و ریزبینی  پیشنهادات دولت رو مورد بررسی قرار داده و با کوچکترین بندی که منافع ملت و نظام را نادیده بگیرد به شدت مقابله نماید.

تجربه مجلس ششم که همسو با دولت وقت حتی کمر همت به کاهش اختیارات شورای نگهبان بسته و بر علیه مقام معظم رهبری موضع گیری کرده و یکماه را در مجلس برای رسیدن به اهدافشان روزه سیاسی گرفتند را کسی فراموش نکرده است. همسو بودن دولت و مجلس از لحاظ تفکرات سیاسی و منافع حزبی یعنی خود رانت خواری و این حقیقت بر هیچکس پوشیده نیست.

مجلس باید از افرادی تشکیل شود که بر سر منافع ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با احدی تعارف نداشته باشند. معامله بر سر اصول و منافع نظام و ملت یعنی خیانت به خون شهیدان دیروز و امروز و نادیده گرفتن حقی که خدا هم خود را از بخشیدن آن باز داشته است(حق الناس)

با توجه به این نمیتوان انتظار داشت که مجلس دهم همسو با دولت تشکیل شود و از رانت خواری و اجحاف در حق مردم خبری نباشد.

البته این مهم را باید متذکر شد که منظور نگارنده این نیست که خدایی ناکرده دولت و افراد همسو با ایشان اهل رانت خواری باشند،بلکه منظور این است که همسو بودن دولت و مجلس حال از هر جناحی که می خواهد باشد بستر و زمینه لازم را برای رانت خواری و زد و بند فراهم کرده و جایگاه و وظیقه نظارتی و قانونگذاری مجلس نقض خواهد شد.

مجلس باید در راس امور بودن را بتواند در عمل نشان دهد.استقلال عمل مجلس است که قدرت نظارتی را به این نهاد قانونگذار می دهد.مجلس نباید وابسته به جریان خاصی بوده و منافع ملت را فدای منافع حزبی نماید.

# – نفوذ.نفوذ.نفوذ: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که این روزها بیشتر باید توجه قرار گیرد جلوگیری از نفوذ بیگانگان و افراد خودفروخته داخلی به مجلس و بهارستان است.مقام معظم رهبری در بیانات مهم و قابل توجه شان بارها بر اصل جلوگیری از نفوذ افراد معلوم الحال خودی نما در بدنه نظام و خصوصا مجلس شورای اسلامی تاکید داشته و دارند.

دشمنان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان بهمن ۵۷ تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس و انقلاب ملت و نفوذ در ساختار حکومت و دولت و مجلس ایران به کار گرفته اند . هر بار به یک نحو و شیوه ، یکبار با تحریک گروه های ضد انقلاب در اوایل پیروزی انقلاب و ترور شخصیتها و با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل خادمین ملت و یکبار با راه اندازی جنگی هشت ساله و نا برابر بر ضد ملت ایران ، بار دیگر با تحریک منافقین کور دل و یکبار با راه اندازی فتنه ۸۸ . در تمام این سالها هم از اهرم تحریم برای فشار بر ملت ایران استفاده کرده اند.

طی مذاکرات هسته ای و دست آوردهای خوبی که برای ملت ما داشت وشمن یکبار دیگر کوله بارش را جمع کرده و قصد نفوذ در نظام و دولت و مجلس ما را دارد.ولی فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری این نقشه را نیز نقش بر آب کرد.

هیچ بعید نیست که برخی از افرادی که با ظاهر نامزدی مجلس وارد عرصه شده اند نفوذی دشمن بوده و خود را به دلارهای کثیف فروخته باشد.البته این مورد شاید یک از هزار بوده و نمی توان به تعدادی از نامزدها این مورد را نسبت داد.ولی اگر از بین هزار نفر یک نفر هم باشد باز آفتی خطرناک خواهد بود . به همین دلیل است که شورای نگهبان قانون اساسی با حساسیت ویژه ای موضوع تایید صلاحیتها را پیگیری کرده است.

# – تکی که عالی پاتک خورد ؛ با توجه به حساسیتهای موجود که در بالا گفته شد این مهم که عده ای بخواهند با نام نویسی گسترده هجمه ای تبلیغاتی را بر علیه شورای نگهبان ایجاد نمایند به راحتی قابل پیش بینی بود.کاملا مشخص بود که این بازی از کی کلید خورده و هدف اصلی آن چیست.شاید عده ای با حیال خام خود انگاشته بودند که می توان با فشار بر شورای نگهبان از سد این نیروهای وفادار به انقلاب عبور کرده و با دادن وعده های الکی و خراجی پول های کثیف بهارستان را تسخیر کرد.

متاسفانه هیات های اجرایی نیز در این مسیر درست عمل نکردند. طبق مستندان بسیاری از افرادی که توسط هیئات اجرایی تایید شده اند از طرف مراجع چهارگانه استعلام رد شده بودند. متاسفانه هیات اجرای با این گمان که می توان شورای نگهبان و هیات نظارت را در مقابل عمل انجام شده قرار داد بیش از ۹۸ درصد ثبت نام کنندگان را تایید صلاحیت کردند.

حتی بعضا بوده اند که با وجود داشتن سابقه ی محکومیت کیفری و امنیتی توسط هیئات اجرایی تایید صلاحیت شده اند.به این ترتیب پروسه ی ایجاد هجمه بر علیه شورای نگهبان کلید خورد.

ولی خوشبختانه شورای نگهبان قانون اساسی بر سر منافع ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با کسی تعارف ندارد.

این نکته را نباید فراموش کرد که چرا باید آمار ثبت نام در این دوره مجلس بیش از دو برابر دوره ی قبل باشد؟ در مجلس نهم هم در حوزه انتخابیه ایلام نزدیک به ۴۰ نفر تایید صلاحیت شدند. در این دوره که کرسی های ایلام در مجلس افزایش نیافته است، پس چه دلیلی دارد که آمار ثبت نامی ها بیش از دوبرابر مجلس نهم باشد؟در کل کشور هم همین روال بوده است. این نشان می دهد که عده ای در اتاق فکری که فسفر مغز اعضای آن را بیگانگان تامین و تجهیز کرده اند با خیالی باطل گمان برده اند که می شود با افزایش تعداد نامزدها و شلوغ کردن اوضواع از آب گل آلود ماهی گرفته و نیروهای خود را به بهارستان ملت غالب نمایند.

در آخر جا دارد از زحمات چند ماهه فرزندان انقلاب در هیئات نظارت و اجرایی انتخابات برای صیانت از آراء و حقوق ملت تشکر و قدردانی نماییم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب