سرویس: سیاسی
کد خبر: 18468
|
17:18 - 1394/10/30
نسخه چاپی

انتخابات؛ صحنه همدلی و هم‌زبانی بعد از فرجام برجام

انتخابات؛ صحنه همدلی و هم‌زبانی بعد از فرجام برجام
درست است که دشمنان نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف با تحریم و تهدید، همواره بر ملت و مسئولان اسلامی فشار آورند، اما ایستادگی و مقاومت مردم همیشه درصحنه و مسئولان نظام در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، ایران اسلامی را به یک کشور الگو در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار-عظیم پیرانی::7 اسفند سال جاری دو انتخابات مهم و تأثیرگذار در کشور اسلامی، انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در 22 بهمن سال 57 و به برکت خون جوانان وطن، همراهی و حمایت آحاد مردم و هدایت و رهبری امام خمینی(ره) با تکیه‌بر آرای مردمی(آری) 99 درصدی در 12 فروردین 58 بر پهنه ایران اسلامی استقرار یافت.
۱۲ مرداد سال 1358 انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی برگزار شد و پس از نهایی شدن، ۱۲ آذر همان سال قانون اساسی بعد از همه‌پرسی، تصویب شد و در سال ۱۳۶۸ نیز با برگزاری همه‌پرسی، چند بند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتخابات اصلاح شد.
بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، 4 انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور برگزار می‌شود که با تکیه‌بر آرای مستقیم مردم و مشارکت عمومی، در چارچوب قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام، مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای هدایت و رهبری جامعه، قانون‌گذاری، اجرای قوانین و رفع مشکلات مناطق مختلف در چارچوب شوراها، تعیین می‌شوند.
از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 57، بیش از 37 سال می‌گذرد و در طول این مدت، 32 انتخابات با حضور حداکثری مردم در کشور برگزاری شده است که با برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در 7 اسفند سال جاری، این میزان به 34 انتخابات افزایش می‌یابد.
از سوی دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای اصل وجودی، مبارزه با استکبار جهانی و نظام سلطه، دفاع از مظلومان جهان، احیای اسلام ناب محمدی(ص) مبتنی بر ارزش‌ها و فرهنگ دینی و اسلامی، تحقق اصل عدالت با برخورداری از پشتوانه عظیم فقه و اصول شیعه، با شعار استقلال و آزادی و نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی، همواره خاری در چشم استکبار جهانی و سردمداران ظلم جهانی بوده است.
دشمنان نظام اسلامی، همواره در طول 37 سال پس از انقلاب اسلامی، همواره با توطئه و دسیسه، جنگ تحمیلی، تحریم و تهدید، سعی در تحت‌فشار قرار دادن مردم و مسئولان کشور اسلامی و اقدام برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند که در این مدت، هدایت‌ها و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با پشتیبانی، تبعیت مردم از رهبری، حضور اقشار مختلف مردم درصحنه‌های مختلف ازجمله حضور پرشور و بانشاط درصحنه انتخابات، امید دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کرده و توطئه‌های دشمنان همواره خنثی‌شده است.
با توجه به این نکته که انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مردم در راستای تعیین سرنوشت خود و نحوه اداره کشور در چارچوب قانون اساسی و نظام اسلامی در 4 انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، می‌باشد، دشمنان در آستانه برگزاری هر انتخاباتی با بهره‌گیری از بوق‌های رسانه‌ای خود و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف، همواره تلاش‌های نافرجامی در زمینه عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی داشته‌اند.
این واقعیت که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده حمایت و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی است بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و حضور و مشارکت مردم در انتخابات، اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان، نشان خواهد داد و توطئه‌های آنان را نقش بر آب خواهد کرد.
از طرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی، زمینه حضور همه سلایق و طیف‌های مختلف سیاسی و احزاب را در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی فراهم آورده است و ترکیب و حضور سلایق مختلف در همه انتخابات ازجمله ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلام و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقاطع مختلف حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشان‌دهنده برگزاری انتخاباتی سالم و بر اساس آرای مردمی است.
درست است که دشمنان نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف با تحریم و تهدید، همواره بر ملت و مسئولان اسلامی فشار آورند، اما ایستادگی و مقاومت مردم همیشه درصحنه و مسئولان نظام در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، ایران اسلامی را به یک کشور الگو در منطقه و جهان تبدیل کرده است.
امروز ایران، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، درحالی‌که تمام منطقه خاورمیانه آبستن توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام سلطه و حضور تروریست‌ها و جنگ‌های نیابتی است، امن‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه و بلکه جهان است و همین ایستادگی، مقاومت، همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت و تبعیت از رهبری، دشمنان را از زیاده‌خواهی، مأیوس کرده و در برابر منطق جمهوری اسلامی، مجبور به مذاکره و سرانجام، فرجام برجام شد.
اما این‌یک واقعیت است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، هیچ‌گاه دست از توطئه و دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی برنمی‌دارند و علی‌رغم نتیجه دادن برجام و اعلام آن، بازهم دشمنان ملت و نظام اسلامی، همانند گرگ‌های درنده، دندان‌تیز به ملت نشان می‌دهند، گرچه دندان‌هایشان یکی‌یکی، کشیده شده و عاجز و ناتوان در مقابل نظام اسلامی مانده‌اند.
تا پایان سال بعد از فرجام برجام، دو رویداد بزرگ در کشور شامل جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، همان‌گونه که مقام معظم رهبری باتدبیر مدبرانه سال جاری به‌عنوان سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری فرمودند و این دو واژه مهم و تأثیرگذار با جاری شدن در جامعه، موجبات اقتدار و شکوه ایران اسلامی در برابر کشورهای 1+5 را فراهم آورد و آنان در مقابل عظمت ایران اسلامی، مجبور به کرنش و تعظیم شدند.
اما دشمنان از هم‌اکنون و بعد از برجام دست از خیال‌های خام خود برنداشته‌اند و با مطرح کردن برخی موارد ازجمله نظارت استصوابی، رهبری شورایی و تائید صلاحیت‌ها، سعی دررسیدن به اهداف خود و پراکنده کردن مردم و عدم حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی و همچنین نفوذ و رخنه در جامعه در راستای عدم‌حمایت و پشتیبانی مردمی از نظام اسلامی رادارند.
به‌طورقطع دشمنان نظام اسلامی، چشم به این دو رویداد مهم در کشور اسلامی بعد از برجام دوخته‌اند که بتوانند در راستای مقاصد شوم خود، گام‌های بردارند که حضور و مشارکت گسترده مردم و مسئولان در این دو رویداد پیش رو، بازهم امیدهای آنان را به یاس و ناامیدی تبدیل خواهد کرد.
امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، در خصوص حضور مردم در پای صندوق‌های رأی می‌فرمایند که روز سرنوشت سازی است، می‌خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که مؤثر در مقدرات کشور شما باشد، سهل‌انگاری نکنید و به‌پای صندوق‌ها بروید و همچنین مقام معظم رهبری نیز در فرازی با تأکید بر اینکه «انتخابات مصونیت بخش انقلاب است»، می‌فرماید که هرچه حضور در انتخابات بیشتر و پای صندوق‌های رأی شلوغ‌تر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت و مصونیت کشور بالا می‌رود.
بر این اساس، حضور گسترده و باشکوه مردم همراه با حضور حداکثری، در پای صندوق‌های رأی، علاوه بر اینکه توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را خنثی می‌کند، ترجمان واقعی همدلی و هم‌زبانی خواهد بود و بر اقتدار و ابهت ایران اسلامی در جهان و نظام بین‌المللی می‌افزاید که این امر در پسابرجام تأثیر ویژه‌ای در توسعه و ترقی کشور و حرکت بر محور توسعه دارد.
به‌طورقطع در 7 اسفند سال جاری شاهد حضور پرشکوه و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود و چشم دشمنان اسلام و انقلاب کور خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب