سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18453
|
08:27 - 1394/10/30
نسخه چاپی

اخلاق انتخاباتی

اخلاق انتخاباتی
یکی از نکات مهم اخلاقی و از شرایط الزم برای برگزاری انتخابات سالم حفظ زبان از طعن و دشنام است با توجه به اینکه هدف اصلی تمام حرکات سیاسی در نظام اسلامی رسیدن به مفهوم انسان واقعی و کمال افراد جامعه است حفظ حرمت و آبروی اشخاص از اموری است که باید به آن توجه شود.

سعداله باقرآبادی:: رعایت اصول اخالقی از مهم ترین مسائلی است که در طول هر دوره انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد. امام علی )ع( می فرماید: ای مالک مبادا عیب های پنهانی مردم را فاش کنی تو باید به اصالح آنچه که برایت آشکار شده است بپردازی . باید در نظر داشت که برای برگزاری انتخابات سالم پرهیز از عیب جویی و رعایت عدل وانصاف کالمی در هواداری از اشخاص مورد نظر در رأس تمام موضوع ها قرار دارد به قول ملک الشعراء بهار :

گر شد از جور شما خانه ی موری ویران                  خانه ی خویش محال است که آباد کنید

دوستان عزیز شاخه های یک درخت گرچه هر کدام به سمتی حرکت می کند ولی در نهایت به دنبال سبزی نشئت گرفته از ریشه وثمر دادن هستند پس بدانیم که اختالف سلیقه در انتخابات شایسته نباید مانع از اتحاد وانسجام های ریشه های ایرانی ما باشد.

   گر از تحمل ما خصم شد زبون چه عجب                     فلک حریف زبر دستی مدارا نیست

به راستی چه زیباست برای انتخاب نمایندگان شایسته ملت کالم امیر مومنان علی (ع)را سرمشق قرار دهیم آنجا که خطاب به مالک درباره اخالق حکومت داری فرموده است در کشورداری با عفو وگذشت باش تا آینده از آن تو باشد خشمت را فرو خور و هنگام غضب خویشتن دار، جوان مرد ،هوشیار وبیدار باش امام علی )ع ( فرموده است : زشتی های مردم را تا حد توان پوشیده بدار همان گونه که دوست داری خدا عیب های تو را از 1 چشم مردم پنهان بدارد.

مریز آبروی برادر به کوی              که دهرت نریزد به شهر آبروی

به پوشیدن سرّ درویش کوش              که سرّ خدایت بوده پرده پوش

یکی از نکات مهم اخلاقی و از شرایط الزم برای برگزاری انتخابات سالم حفظ زبان از طعن و دشنام است با توجه به اینکه هدف اصلی تمام حرکات سیاسی در نظام اسلامی رسیدن به مفهوم انسان واقعی و کمال افراد جامعه است حفظ حرمت و آبروی اشخاص از اموری است که باید به آن توجه شود چرا که پیروزی حقیقی در گرو پیروزی بر نفس است اخالق انتخابات حکم می کند که کاندیداها در تبلیغاتشان به این تذکر مقام معظم رهبری توجه کنند که : در تبلیغاتتان حرف های واقعی بزنید زیرا اگر نامزد وعده ی دروغ دهد مردم را به نظام بدبین می کند افزون بر آن چنین فردی برای نظام مفید نخواهد بود و به پیکره جامعه اسالمی آسیب وارد می کند این موضوع به حدی مهم است که پیامبر اکرم ) ص ( سه بار فرمودند : وای برکسی که وعده دهد و خلف وعده کند ، وای برکسی که وعده دهد و خلف وعده کند ، وای برکسی که وعده دهد و خلف وعده کند . یادمان باشد مجلس مقتدر زمینه را برای رسیدن به تعالی کشور آماده می سازد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب