سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15923
|
10:15 - 1394/05/31
نسخه چاپی

نگاهی به مواضع سیاسی استاندار ایلام/

مروارید اصلاح طلب یا مروارید اعتدال گرا

مروارید اصلاح طلب یا مروارید اعتدال گرا
فتنه ندانستن حوادث سال 88،نامه تسلیت به یکی از سران فتنه و سکوت در برابر توهین اصلاح طلبان به رئیس جمهور سه شاخصه اصلی مواضع سیاسی استاندار ایلام است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::از همان روزهای آغازین روی کار آمدن دولت یازدهم بود که اصلاح طلبان با شیوه های خاص خود آرا دکتر روحانی رو مرهون حمایت های خود از وی می دانستند و درحالی که رئیس جمهور منتخب و همکارانش سخت سرگرم بررسی و فعالیت گسترده برای چینش کابینه یازدهم هستند، در کمتر روزنامه‌ای از روزنامه‌های مدعی اصلاحات می‌توان سراغ گرفت که به شیوه‌های مختلف در قالب یادداشت، گفت‌وگو و تحلیل به تصریح و تلویح برای حجت الاسلام روحانی نسخه نپیچند و سهم‌خواهی نکنند.

اصلاح طلبان با بیان اینکه حمایت ما باعث رای آوری و روی کار آمدن دولت یازدهم شده، بسیار تلاش کردند که بتوانند جریانی که پس از فتنه 88 هیچ جایگاهی در مناسبات سیاسی کشور نداشت را دوباره زنده کنند و در واقع دولت یازدهم پوششی باشد برای زنده شدن جریان اصلاحات.

سخنان محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان و حمله وی به رئیس جمهور تنها گوشه ای کوچک از حجم گسترده عملیات رسانه‌ای آنها علیه دکتر روحانی است.

رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان در سفر خود به ایلام اظهارات بحث برانگیز و بهت آوری را بیان می‌کند:«اگر این کشتی سوراخ شود، تمام ایرانیان غرق خواهند شد، یک شخص با رأی احزاب، اشخاص و انجمن‌ها بالا می‌آید و رئیس‌جمهور می‌شود، اینکه آن آقا بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی عرضگی اوست، از کجا آوردید؟ ما ده به ده و شهر به شهر گشتیم و آرا را به حساب جاری شما حواله کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم، اگر کمک نمی‌کردیم جلیلی به روی کار می‌آمد

با وجود اینکه سخنان رهامی بازتاب گسترده ای در کشور داشت،اما ما شاهد انفعال کامل مسئولان استان ایلام بخصوص محمد رضا مروارید نماینده عالی دولت اعتدال در این استان بودیم.

مروارید در حالی که به نظر می رسید از بیان سخنان رهامی دچار بهت و حیرت شده که در روزهای نخست بعد از این رخداد به خبرنگار ما گفت"شما در حال فتنه گری هستید."

نگاه به مواضع سیاسی استاندار ایلام نشان می دهد که وی با وجودی که در دولت اعتدال صاحب منصب دولتی شده اما از طرفداران پرو پا قرص اصلاحات است و شاید به همین دلیل باشد که وی نتوانست در برابر سخنان توهین آمیز رهامی به رئیس جمهور از خود واکنشی نشان دهد.

فتنه ندانستن حوادث سال 88،نامه تسلیت به یکی از سران فتنه و سکوت در برابر توهین اصلاح طلبان به رئیس جمهور سه شاخصه اصلی مواضع سیاسی استاندار ایلام است.

بهت و حیرت مسئولین استان به محمد رضا مروارید ختم نشد و دیگر مسئولان از جمله معاون سیاسی امنیتی استانداری و فرمانداران سرایت کرد و آنها نیز نتوانستند موضعی مشخص در برابر رفتار زشت اصلاح طلبان بگیرند.

اما در مقابل سکوت همراه با تعجب استاندار ایلام،این بارحجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان جور وی را کشید و امام جمعه ایلام این توهین اصلاح طلبان به رئیس جمهور را محکوم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های دیروز نماز جمعه با اشاره به سفر دو عنصر افراطی اصلاح طلب به ایلام و توهین یکی از آنان به رئیس جمهور در روزهای گذشته گفت:من تعجب می‌کنم از عده‌ای که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند، اما وقتی خواسته‌های گروهی و سیاسی آنان تأمین نمی‌شود به شخص رییس‌جمهور آن‌هم به خاطر اینکه می‌گوید «من به هیچ حزبی وابسته نیستم» توهین می‌کنند، ما این دو نفر را که به ایلام آمدند را می‌شناسیم. از حامیان فتنه هستند و از تلاش برای برداشتن حصر سران فتنه سخن می‌گویند و به‌جای توبه کردن و عذرخواهی از مردم کورکورانه و احمقانه موضع‌گیری می‌کنند.

وی اظهار کرد:این دولت منتخب مردم است و معلوم بود که شما در انتخابات دنبال چه کسی بودید. شما با دکتر روحانی مخالف بودید و الان هم مخالف هستید. توده‌های مردمی که نه حزب‌گرا هستند و نه در فتنه 88 علیه نظام اقدام کردند رییس‌جمهور را انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود:شما که داعیه‌ی طرفداری از دولت را دارید چرا از عناصرکوته فکر و بی بصیرت و ورشکسته‌ی سیاسی ناکام در فتنه‌ی 88 دعوت می‌کنید تا اراجیف ببافند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد:اگر اصولگراها این‌گونه اظهارنظر کنند حرف دیگری است اما اگر از اردوگاه اصلاح‌طلبان علیه دولت این‌گونه حرف‌ها زده شود جای تعجب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اظهار تعجب از دعوت این‌گونه افراد به ایلام، تصریح کرد: این افراد هم‌دوره‌ی مجلس بنده بوده‌اند و در یک تریبون آزاد حاضرم افشا کنم در دوران دوم مجلس چه می‌کردند؟ این‌ها امروز عاقبت به شر شده‌اند و فاصله‌ی زیادی از امام و انقلاب گرفته‌اند و باطن کثیف خود را نشان داده‌اند.

وی تأکید کرد: از براداران اصلاح‌طلب ایلام که افراد عاقلی هستند می‌پرسم چرا افرادی را دعوت می‌کنید که دولت را تضعیف کنند؟ این دولت موردحمایت رهبری است و این افراد با رهبری عناد و دشمنی دارند و تضعیف دولت را در دستور کار خود قرار داده‌اند که باید مواظب بود.

محمد رضا مروارید استاندار ایلام در مدت فعالیت خود در ایلام دچار پارادوکسی عجیب بین مواضع خود شده و به نظر می رسد وی باید هر چه سریعتر بین مروارید اصلاح طلب یا مروارید اعتدال گرا یکی را انتخاب کند تا بهتر بتواند در مواقع حساس نقش بهتری ایفا کند.

 

انتها پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد