سرویس: ویژه نامه 9 دی
کد خبر: 11667
|
17:19 - 1393/10/01
نسخه چاپی

روز شکوه میثاق مردم با ولایت

روز شکوه میثاق مردم با ولایت
فتنه 88، آن‌قدر عمیق و پیچیده بود که فقط با حماسه‌ای همانندحماسه 9 دی امکان خنثی‌سازی آن ممکن بود. 9دی را در واقع باید ناامیدی و یاس دشمنان در به ثمر رساندن مکرشان علیه سنگر ولایت دانست.

غلام کریمی:: اگر بخواهیم عظمت حماسه مردم  در 9 دی را درک کنیم، باید با بزرگی، پیچیدگی و اعماق فتنه 88 از یک طرف و بازیگران پیدا و پنهان خارجی و داخلی آنها از طرف دیگر، آشنا شویم. این آشنایی و شناخت، همان بصیرت است که با عنایات الهی و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، پدید آمد و مردم ایران در پرتو چنین آگاهی و بصیرتی خالق حماسه 9 دی شدند. مردم ایران با خلق حماسه 9 دی، صدق و صفا و خلوص خودشان را، بر اساس شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، به اثبات رساندند.

 

برای اینکه ذهن خوانندگان به اصل ماجرا بازتر شود باید به عقب برگردیم و از سناریوها و توطئه ها و تلاش های دشمنان و استکبار جهانی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی اشاره کردکه در قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با غول های رسانه ای و تخصیص بودجه های هنگفت و حمایت از سلطنت طلب ها ، اپوزیسیون خارج نشین ، منافقین و فریب خوردگان داخلی به دنبال اجرای انقلاب مخملینی بودند که قبلا در کشورهای گرجستان ، قرقیزستان و اوکراین آزموده بودند و این بار با حمایت از سران فتنه به دنبال اجرای آن با استفاده از رمز ( شعار تقلب در انتخابات) در ایران بودند و البته در فتنه 88 باید به نامه سرگشاده آقای هاشمی به مقام معظم رهبری ، مصاحبه همسر ایشان در روز انتخابات ، حضور آقازاده ها در اتاق های فکر و آشوب های خیابانی و بیانیه سران فتنه مبنی بر دعوت از طرفداران خود در اردوکشی و تشویق رسانه های استکبار برای حضور مخالفین نظام در این آشوب ها اشاره کرد.

با همه این اوصاف علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای ، انتخابات کم نظیر ریاست جمهوری دهم در تاریخ 22 خرداد ماه 88 با حضور 40 میلیونی مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی حماسه ای شکل گرفت که می رفت تا تاثیرات شگرف خود را در دنیا به جا بگذارد و همه را حیرت زده و به تعجب وادارد و ایران اسلامی را بالنده نماید و دشمنان قسم خورده را در برابر این حضور و عظمت به کرنش و عقب نشینی از مواضع خصمانه خود وادارد ، متاسفانه شاهد عدم تمکین به قانون از طرف رقبای شکست خورده در انتخابات و فراخوان از طرف سران فتنه برای اردوکشی خیابانی در 25 خرداد88 بودیم که شیرینی این انتخابات با عظمت و 85 درصدی مردم را به تلخی در کام آنان بدل کرد و باعث هزینه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بر مردم گردید و باعث شد دشمنان مایوس شده از این حضور ، جان بگیرند و دست به توطئه بزنند و با درخواست سران فتنه و دشمنان داخلی و خارجی چند قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران در کنگره آمریکا ، اتحادیه اروپا و شورای امنیت به تصویب برسانند که از جمله آنان می توان به ( تحریم های نفتی ، بانک مرکزی ، شرکت های حمل و نقل و کشتی رانی ، شرکت های خودرو سازی ، پتروشیمی و ... ) اشاره کرد و هدف از این اقدامات را فشار بر مرد برای فاصله گرفتن از نظام و رهبری و مسئولین می دانستند اما دیدیم مردمی که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند ، جانباز و آزاده دادند و سختی های زیادی را از ناحیه دشمنان و استکبار متحمل شدند با تمام توان در صحنه های مختلف حضور پیدا کردند و بساط فتنه گران را در هم پیچیدند.

اما بعد از دعوت رهبر معظم انقلاب از نمایندگان کاندیداها برای بیان نظراتشان و دستور به شورای نگهبان برای بررسی و بازشماری صندوق ها با حضور نماینده کاندیداهای معترض اما آنان علیرغم اطمینان از عدم تقلب در انتخابات ، بر مواضع خود ماندند و در مناسبت های مختلف از جمله روز قدس ، 16 آذر و بویژه روز 6 دی ماه 88 مصادف با عاشورای حسینی با حرمت شکنی این روز خباثت خود را به اوج رساندند و به عزاداران حسینی اهانت کردند و خیمه های عزاداران را به آتش کشیدند و به افرادی که در حال خواندن نماز ظهر عاشورا بودند اهانت کردند و همان فاجعه ای که یزیدیان در عاشورای سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا آفریده بودند این بار در دی ماه 1388 به دستور استکبار و همراهی سران فتنه و یزیدیان این زمان خلق شد.

در این میان نکته مهم و اساسی، نگاه رهبر معظم انقلاب، به حماسه 9 دی است. حضرت آقا معتقدند که در این حادثه عظیم، روح حسین‌بن‌علی(ع) در کار بود که باعث شدحماسه ماندگار9دی، با عنایت الهی پدید آید؛ حماسه‌ای که سبب به گوربردن آرزوی توطئه فتنه‌گران بود. فتنه 88، آن‌قدر عمیق و پیچیده بود که فقط با حماسه‌ای همانندحماسه 9 دی امکان خنثی‌سازی آن ممکن بود. 9دی را در واقع باید ناامیدی و یاس دشمنان در به ثمر رساندن مکرشان علیه سنگر ولایت دانست.

آری این انقلاب نشات گرفته از قیام اباعدالله الحسین (علیه السلام) است و خدا نخواسته خون سید الشهداء (ع) پایمال شود و این خون حرارتی را در قلوب مومنین برافروخته که تا قیام قیامت پابرجاست و هیچ وقت خاموش شدنی نیست ، با این هتک حرمتی که به ساحت مقدس عزاداران حسینی وارد شد مردم با سلایق مختلف خط خود را از فتنه گران جدا کردند آن طرفی و این طرفی و بی طرف ها ، همه و همه با پیوستن به اقیانوس مردم بابصیرت ایران اسلامی به صورت خودجوش  در برخی شهرها هفتم و در برخی شهرها هشتم و اوج این حضور در 9 دی ماه تبلور یافت وآنچه می توان در باره این روز گفت این است که تجلی عزم و اراده ملت بصیر و آگاه و موقع شناس ایران اسلامی در به نمایش گذاشتن اوج وفاداری به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  و تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به نمایش گذاشتند و با این حضور حماسی ضمن برائت از فتنه گران طومار آنان را در هم پیچیدند و به آنان فهماندن هرکه با آل علی در افتاد برافتاد.

امروز شاهد این هستیم که عده ای به دنبال تلاش برای آزادی آنان هستند.بدون توجه به ظلم عظیمی که فتنه گران در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی به نظام وارد کردند و هیچگاه از کرده خود اظهار پشیمانی و ندامت نکرده اند ، مستحق مجازات های سنگین بودند ولی تدبیری که مقام معظم رهبری در برخورد با این فتنه اعمال کردند ، هوشمندانه ترین تدبیر بود ، ایشان مهلت دادند که اگر آقایان حرفی برای گفتن دارند ، بزنند و با ارجاع به مراجع قانونی همه مراحل طی شود. پس از آن اگر چه درخواست بسیاری از مردم برخورد قاطع تر با این افراد بود اما رافت و رحمت الهی باعث شد آقایان با چند درجه تخفیف ، در جایی تحت نظر زندگی کنند و از امکانات لازم برای ادامه زندگی شان برخوردار باشند پس باید ممنون نظام و رهبری باشند.

حال با نظری به اقدامات جریان فتنه در شرایط کنونی می تواند ما را با اهداف و راهبردهای آنان در آینده آشناتر کند که به دنبال چه هستند و چگونه خود را طلب کار نظام معرفی می کنندبرای آشنایی با نیات این جریان به بخشی از دیدگاه ها و اهداف آنان اشاره می کنم.

  1. نفوذ در بخشی هایی از دولت با هدف گماردن مهره های وابسته به خود در راس دستگاه های اجرایی وتقویت پایگاه اجتماعی خود جهت استفاده ابزاری از قشر دانشجو برای مطامع سیاسی
  2. تلاش برای راه اندازی و تقویت رسانه های مجازی و مکتوب جهت انتقال نظرات خود به جامعه و تاثیر گذاری بر آنان
  3. احیای چهره های کلیدی فتنه مانند خاتمی و تلاش برای تقویت نقش محوری او در جبهه اصلاحات
  4. تلاش برای برقراری ارتباطات خارجی برای بهره مندی از حمایت های آنان در زمینه های مالی و سیاسی و...
  5. فضا سازی اجتماعی برای رفع حصر از سران فتنه (موسوی و کروبی) با هدف مظلوم نمایی و اثبات بی گناهی آنان
  6. تحریف واقعیت فتنه 88 و اسم بردن از آن به عنوان سوء تفاهم و سیاه نمایی از وضعیت کشور و انداختن این نابسامانی ها به عهده دولت گذشته با هدف بدبین کردن مردم نسبت به اصولگرایان
  7. برنامه ریزی سازمان یافته جهت بدست گرفتن مجلس دهم و خبرگان رهبری با قرار گرفتن پشت سر دولت اعتدال و چهره هایی مثل آقای هاشمی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد