سرویس: ورزشی
کد خبر: 10450
|
07:32 - 1393/07/29
نسخه چاپی

به بهانه هفته تربیت بدنی/

جوانان چوار همچنان در انتظار مسئولان قیچی به دست...

جوانان چوار همچنان در انتظار مسئولان قیچی به دست...
حادثه ی بمباران زمین فوتبال چوار در سال 65 یکی از نادرترین وقایع تاریخی در عرصه ی ملی و جهانی است، مسابقه ای ناتمام که در آن جمع زیادی از بازیکنان، تماشاگران، مربی و داور مسابقه در کنار هم به درجه ی رفیع شهادت و جانبازی رسیدند.

حمید حیدر پناه::هفته ی تربیت بدنی و ورزش آغاز شده است، هفته ای که بیش از هر هفته ی دیگری از ورزش و تندرستی گفته می شود، از اهمیت این پدیده و یادآوری اثرات مثبت و مفیدش برای سلامتی و زندگی بهتر...

از معدود هفته هایی که می توان مسئولان محترم همواره کت و شلوارپوش را با لباس و گرم کن ورزشی در حال نرمش و ورزش دید، هفته ای پرکار برای کلنگ زنی و پیوند قیچی ها و روبان هایی که شادی و نشاط را هدیه می آورند. هفته ی کلنگ زنی پروژه هایی که معلوم نیست کی سرو کارشان به قیچی و روبان می رسد و افتتاح و قیچی زنی پروژه هایی که معلوم نیست چند سال از کلنگ زنی آنها می گذرد!!!

هرگاه صحبت از ایلام و ورزش می شود، ابتدا واژه ی محرومیت به ذهن می رسد و کمبود امکانات ورزشی، که در گوشه گوشه ی این استان به خوبی نمایان است، استانی که با داشتن انبوهی از استعدادهای ناب، همچنان از فقر امکانات رنج می برد. هرچند تاکنون جوانان با اراده ی این دیار، با وجود همه ی کمبودها، افتخارات زیادی در عرصه ی ملی و بین المللی به ثبت رسانده اند و آسمان استان و میهن را پرستاره کرده اند.

اما آسمان ورزش کشور، ستاره های درخشان دیگری هم دارد، ستاره هایی از جنس ایثار و شهادت، شهدا و جانبازان واقعه ی بمباران زمین فوتبال چوار در دفاع مقدس...

قهرمانانی که ورزش و شهادت را با هم پیوند دادند و دروازه های بهشت را گشودند تا آسمانی شوند...

سالهاست که نام «چوار» در عرصه ی ملی و حتی جهانی بر سر زبان ها افتاده است، شهری که به «سرزمین لاله های فوتبال» مشهور شده است. حادثه ی بمباران زمین فوتبال چوار در سال 65 یکی از نادرترین وقایع تاریخی در عرصه ی ملی و جهانی است، مسابقه ای ناتمام که در آن جمع زیادی از بازیکنان، تماشاگران، مربی و داور مسابقه در کنار هم  به درجه ی رفیع شهادت و جانبازی رسیدند. 

واقعه ای تلخ اما پرافتخار که می تواند یکی از نقاط قابل اتکای ورزش استان باشد و  از طریق آن نام ایران و استان ایلام را در عرصه ی بین المللی مطرح نموده و فریاد سربلندی و مظلومیت مردمان این دیار را در عرصه جهانی طنین انداز کند.

حادثه ای که در سالهای اخیر توانست تا حدی توجه مسئولان ورزش کشور را جلب کند، طوری که با حضور مسئولان وقت تربیت بدنی کشور و معاونان رئیس جمهور در سال 89، تفاهم نامه ای سه جانبه بین «بنیادشهید و امور ایثارگران کشور»، «سازمان تربیت بدنی کشور» و «استانداری ایلام» منعقد و هر سه دستگاه متعهد شدند که: «با تدوین برنامه هایی ضمن تلاش برای توسعه و ترویج ایثار و شهادت در قالب فعالیت های ورزشی، نسبت به  احداث مجموعه ی فرهنگی و ورزشی شهدای زمین فوتبال چوار در مدت سه سال از محل اعتبارات عمرانی دولت و  سهم استانی و ملی متمرکز مبادرت نمایند، همچنین ساخت یادمان و موزه ی شهدای ورزشکار کشور در کنار این مجموعه، نصب تندیس یادبود شهدای زمین فوتبال چوار در ورودی ورزشگاه آزادی و سنگ نوشته ای در مراکزAFC وFIFA  و... از دیگر اقداماتی بود که بایستی انجام می شد.» تعهداتی که تاکنون عملی نشده و پس از گذشت چندسال، با وجودی که روند ساخت این مجموعه آغاز شده است، اما عملیات ساخت آن به کندی صورت گرفته و معلوم نیست جوانان این دیار بایستی چند سال دیگر در انتظار حضور مسئولان قیچی به دست با لباس و گرم کن ورزشی باشند و این مجموعه به بهره برداری برسد؟

مجموعه ای که احداث سریع آن برای بخش چوار که متشکل از 47 روستا، با جمعیت حدود 13 هزار نفری، بیش از هر پروژه ای می تواند ضرورت داشته باشد، خصوصاً مجاورت این مجموعه با مجتمع های بزرگ پتروشیمی و پالایشگاه گاز، شهرک صنعتی و... بر اهمیت آن افزوده است و افتتاح آن می تواند پیام آور شادی و نشاط در بین جوانان و ورزشکاران این دیار و رونق بخش ورزش استان باشد. از طرفی نصب یادمان شهدا و احداث موزه ی شهدای ورزشکار در کنار این مجموعه می تواند به عنوان یکی از مسیرهای راهیان نور، ضمن پاسداشت یاد شهدا و پیوند ورزش با ایثار و ارزش های دفاع مقدس، موجب رونق پیش از پیش این منطقه شود.

امید است با توجه بیشتر مسئولان اجرایی کشور و تسریع در ساخت این پروژه به چشم انتظاری مردمان این دیار پایان داده و در آینده ای نه چندان دور شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در این مجموعه باشیم که می تواند به اعتلای ورزش کشور و استان ایلام کمک شایانی کند.   

 

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب