سرویس: سیاسی
کد خبر: 969
|
11:17 - 1391/10/07
نسخه چاپی

روزشمار تلخ و شیرین دی ماه 88

6 و 7 دی ماه

6 و 7 دی ماه
تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند.

 

۶ دی

ظهر عاشورا در حالی فرا رسید که مردم سراسر کشور در هیئات مختلف مشغول به عزاداری بودند. در این حین جمعی از اراذل و اوباش که خود را جنبش سبز می‌نامیدند و از روزهای قبل با تبلیغات شبکه‌های خبری خارجی از حضور میلیونی و سبز خود در خیابان‌ها خبر داده بودند، با استفاده از عدم حضور توده‌های مردم در خیابان‌ها به علت شرکت در مراسم عزاداری روز عاشورا، در برخی خیابان‌های تهران حاضر شده و ضمن سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر جمهوری اسلامی»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «یاحسین، میرحسین» و… به اماکن عمومی و نیروی انتظامی حمله ور شده و ضمن ایجاد خسارت فراوان به بیت المال، منجر به کشته شدن ۷ نفر از شهروندان شدند. این عده با حمله به یک هیأت عزاداری در میدان جمهوری اسلامی تهران، به عزاداران حسینی که در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، سنگ پرانی کرده و تعدادی از آنها از جمله امام جماعت آن حجت الاسلام صالحان را زخمی کردند. همچنین به آتش کشیدن قرآن کریم و بنرهای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به همراه سوت و کف از دیگر اقدامات این افراد در ظهر عاشورا بود. این عده با حضور گسترده مردم در خیابان‌ها متواری شدند. انتشار فیلمهایی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا بیش از پیش بر ابهام برخی اتفاقات ماه‌های اخیر افزود. وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اغتشاشات تهران که طی آن فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری سوگواران سیدالشهدا(ع) حمله کرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین دستگیر شدند.

مهدی کروبی در بیانیه‌ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه «انالله و انا الیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی(ع) را جماعتی وحشی خطاب کرد و اعلام کرد: «امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش‌های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرده و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است. کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می‌دادند را فرزندان زهرا(س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد: «یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی‌شود و آنان را به خاک و خون می‌کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی‌گردد؟»

تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت حاضر در خیابان است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی‌رسد. خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدفی نشاندار برای تیم‌های ترور بوده است.

۷ دی

مردم قم در حرکتی خودجوش هتک حرمت عاشورا و شعارهای ضد انقلابی و ساختار شکنانه در برخی خیابان‌های تهران را محکوم کردند. در این تجمع اعتراض‌آمیز که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، مردم قم از مسئولان خواستند که نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقایع اخیر بویژه عاملان هتک حرمت به عاشورای حسینی و مقدسات در شهر تهران اقدام کنند.
دانشجویان و مردم مشهد مقدس با پوشیدن کفن، در مهدیه این شهر تحصن کرده‌ و خواستار محاکمه سران فتنه و برخورد جدی با حرمت‌شکنان عاشورای حسینی در تهران شدند. معترضین سپس به مقابل دفتر یوسف صانعی در مشهد رفته و با سردادن شعارهایی نسبت به حمایت‌های وی از فتنه گران اعلام انزجار کردند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب