سرویس: استان ایلام
کد خبر: 9422
|
17:05 - 1393/06/10
نسخه چاپی

مناطق گردشگری،مذهبی استان نیازمند سرمایه گذاری بیشتر/

امام زاده ای که زیارتش سخت و دشوار است

امام زاده ای که زیارتش سخت و دشوار است
داخل امامزاده که شدیم فضای کم آن باعث شده تا جای بسیاری را در خود نمی گنجاند، بطوری که اگر تعدادی زائر دیگر در همان لحظه ورود پیدا می کردند بایستی محل زیارت را ترک می نمودیم.

گروه استانیایلام بیدار::در یک روز تعطیل به همراه تعدادی از دوستان به شهرستان چرداول در شمال شرقی استان و مناطق بکر این شهرستان را سفر کردیم.

 در طول مسیر و بعد از نزدیک شدن به این شهرستان آنچه بیش از هر چیز توجه ها را به خود جلب می کرد، وجود امامزادگان و بقاع متبرکه بود.
یکی از دوستان در این بین پیشنهاد زیارت یکی از امامزاده های این شهرستان را پیشنهاد داد؛امامزاده "پیرحسین" معروف به "پیرژان"، همه دوستان به اتفاق از این پیشنهاداستقبال کرده و به محل امامزاده عازم شدیم.
نرسیده به بخش شباب و مسیر دوراهی منتهی به زنجیره علیا( در 8 کیلومتری شمال شهر سرابله و 40 کیلومتری مرکز استان )مسیر را تغییر و به سمت این روستا حرکت کردیم.

 از جاده اصلی مسیر سرابله به شباب تصویری از این امامزاده بدلیل اینکه در داخل کوه ها استقرار یافته، دیده نمی شد.
مسیر زیبا و بسیار جذاب با وجود زیبایی های طبیعی منطقه توجه هر بیننده را به خود جلب می نماید، بعد از طی مسیر روستا و انتهای آن و پایان آسفالت، باز تصویری از این امامزاده مشاهده نمی شد.
مسیر جاده خاکی این امامزاده به قدری نامناسب بود که یکی از دوستان گفت: بدلیل وضعیت نامناسب جاده خاکی که از سنگ و شن لبریز بود، با این وضع باید سعادت بسیاری برای زیارت این امامزاده باشد.
مسیر خاکی و پرپیچ و خم و پر از سنگ لاخ دسترسی به این امام زاده را با مشکل مواجه ساخته بود؛کم کم گنبد دست ساز و کوچک این امام زاده مشخص و مظلومیتش با همان نگاه اول برای همه دوستان به تدریج در حال نمایان شدن بود، بطوری که نمای بیرونی و اطراف آن آنچنان که باید درخور شأن یک امامزاده نبود.


داخل امامزاده که شدیم فضای کم آن باعث شده تا جای بسیاری را در خود نمی گنجاند، بطوری که اگر تعدادی زائر دیگر در همان لحظه ورود پیدا می کردند بایستی محل زیارت را ترک می نمودیم.
نبود مهر کافی برای زائرانی که به آن منطقه رجوع می کنند نیز از دیگر موارد بود.
وجود حشراتی از جمله رتیل، زنبوردر داخل امامزاده و کثیفی و کهنگی موکت ها و نمدهای آن، مظلومیت های امامزاده پیرحسین را دوچندان کرده بود.
نبود برق داخل امامزاده و سیستم های خنک کننده و گرم گننده در فصول مختلف نیز مشهود بود.
چیزی که به نظر می رسید این بود که این امامزاده فاقد امکانات اولیه و جاده مناسب دسترسی است.
علاوه بر این اطراف آن و نماهای جذاب و دیدنی و عدم ساماندهی، این نقطه بکر مذهبی - گردشگری را به ورطه فراموشی سپرده است


همه از نقش گردشگری مذهبی و وجود امامزادگان در تحول و توسعه استان بخوبی آگاهند، بدون تردید سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر توسعه، شرایط ویژه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
با تقویت این حوزه می توان از مهاجرت روستائیان به شهرها نیز جلوگیری بعمل آورد.
بایستی مسئولان نگاه ویژه ای به این مهم داشته و با تخصیص اعتبار لازم در این راستا زمینه توسعه را فراهم نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب