سرویس: سیاسی
کد خبر: 9400
|
21:06 - 1393/06/09
نسخه چاپی

آیت الله مکارم شیرازی:

اگر تذکر می دهیم دلمان می سوزد/ برخی تذکرات هزینه‌هایی دارد که آن را می‌پردازیم

اگر تذکر می دهیم دلمان می سوزد/ برخی تذکرات هزینه‌هایی دارد که آن را می‌پردازیم
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: مخالف تکنولوژی‌های جدید نیستیم منتهی تکنولوژی غربی مانند آب گل‌آلود و غیر بهداشتی است. آب مایه حیات است اما وقتی گل آلود و غیر بهداشتی شد باید تصفیه شود.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از دانا، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی لاریجانی گفت: واقعیت این است که دولت در این مدت یکسال خدمات خوبی کرده و کسی نمی‌تواند انکار کند، ولی مشکلاتی است که باید گفته شود.

وی با تاکید بر این‌که «انتقاد اگر سازنده باشد نعمت و اگر مخرب باشد عذاب است» افزود: حتی انتقاد سازنده هم تلخ است و باید تلخی آن را تحمل کرد و پذیرفت و الا اگر نباشد اشتباهات تکرار می‌شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: تأکید می‌کنیم اعضای محترم هیات دولت نباید از انتقادهای سازنده ناراحت شوند؛ ما امیدواریم در این شرایط کسی انتقاد مخرب هم نکند چراکه در شرایط فعلی کشور درست نیست.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که «برای حل مشکل اقتصادی متولیان زیادی وجود دارد که ان شاءالله به وظایف خود عمل خواهند کرد، اما مشکل فرهنگی متولی کمتری دارد به همین دلیل ما روی مشکل فرهنگی تکیه می‌کنیم» گفت: به عنوان نمونه مسأله نسل سوم اینترنت که مطرح شد، از شورای عالی فضای مجازی چند نفر پیش ما آمدند و توضیحاتی دادند، من احساس کردم واقعا خطری ممکن است ایجاد شود تذکراتی دادم. متاسفانه بعضی با سوء نیت سخنان و اظهارات ما را تحریف کرده بودند. ما مخالف تکنولوژی نیستیم نه تنها مخالف نیستیم بلکه واجب است که از آن استفاده کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: روایتی داریم که اگر علم در ثریا باشد جمعی از ایرانیان آن را به زمین می‌آورند؛ آن زمان که ما مسلمانان دارای نهضت و انقلاب علمی بودیم اروپاییان قرون وسطایشان را طی می‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که «ما از تکنولوژی به تمام معنا دفاع می‌کنیم» تصریح کرد: عده‌ای خیال نکنند ما مخالف این تکنولوژی‌ها هستیم، منتهی تکنولوژی غربی مانند آب گل آلود و غیر بهداشتی است. آب مایه حیات است اما وقتی گل آلود و غیر بهداشتی شد باید تصفیه شود.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: ما می‌گوییم این آب آلوده غیر بهداشتی به نام نسل سوم اینترنت را تصفیه کنید تا آب بهداشتی شود و در اختیار بگذارید تا همه از آن استفاده کنند و کسی مخالف آن نیست. آدم بی عقل مخالف پیشرفت و تکنولوژی است؛ بنابراین تفسیرهایی که کرده‌اند درست نیست.

وی ادامه داد: وزیر محترم ارتباطات نامه‌ای به من نوشته بودند که ما شورای عالی مجازی را دیدیم، شورای عالی مجازی به من گفتند که با من تماس نگرفتند. مسأله مهم این است که گفتند: بعد از این نسل سوم روی موبایل‌ها هر فیلمی که بخواهید هست. من مشهد بودم برای من آوردند و نشان دادند و انواع فیلم‌های آلوده در آن بود بدون هیچ گونه فیلترشکنی؛ با این وجود بنده باز هم اعتماد نکردم از یکی از اطرافیان تلفن همراهش را گرفتم و باز دیدم که تمام فیلم‌ها بدون هیچ گونه فیلتری در آن وجود دارد؛ ما خواستیم که این آقایان بروند پیش وزیر محترم ارتباطات و جلوی چشم ایشان به ایشان نشان بدهند که چه فیلم‌هایی فورا روی تلفن همراه‌شان می‌آید.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «ما پایبند به اخلاق اسلامی هستیم و خط قرمزهایی داریم» اظهار کرد: هر تکنولوژی که می‌آید باید آن را پاک کنیم؛ باید این آب آلوده را تصفیه کنند. من می‌گویم در این مسأله عجله نکنند، با شورای عالی مجازی تماس بگیرند پیش ایشان بروند، با هم صحبت کنند، نشان بدهند که این در آینده خیلی مشکلات ایجاد می‌کند.

مکارم شیرازی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم مسائل فرهنگی تبدیل به مسائل سیاسی اقتصادی می‌شود و مسائل سیاسی اقتصادی نیز تبدیل به مسائل فرهنگی و تاثیر و تاثر متقابلی دارند.

وی تصریح کرد: ما دارای حکومت اسلامی هستیم و معتقدیم که اخلاق اگر فاسد شد مشکلات زیادی ایجاد می‌شود، الان چرا طلاق زیاد شده؟ چرا ازدواج کم شده؟ چرا شوهر به زن و زن به شوهر بدبین شده‌اند؟ یکی از عوامل مهمش همین‌هاست.

این مرجع تقلید افزود: این بی بندوباری‌ها نظام خانواده را متلاشی می‌کند؛ ما اگر تذکر می‌دهیم می‌گوییم مصلحت شما این است ما دلمان می‌سوزد. ما مسائل فرهنگی را رصد کنیم و به سهم خودمان تذکر دهیم. گاهی این مسائل برای ما هزینه‌هایی دارد که آن را می‌پردازیم.

وی خطاب به رئیس مجلس با بیان این‌که «شما با توجه به موقعیت تاثیرگذاری که دارید می‌توانید کمک کنید تا این مشکلات به حداقل برسد» تاکید کرد: امیدواریم پیام ما را به ایشان برسانید تا روی این برنامه فکر کنند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: روی برنامه‌های نشریات داخل دانشگاه‌ها باید فکری بشود و نظارت کافی بر آن صورت گیرد؛ ما به اساتید و دانشجویان علاقه داشته و در میان آنها جوانان بسیار متدین هستند اما دشمن می‌خواهد نفوذ کند و باید در این زمینه مراقب بود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد