سرویس: استان ایلام
کد خبر: 9395
|
11:45 - 1393/06/09
نسخه چاپی

انتصاب افراد منتصب به فتنه در ایلام با اعتدال همخوانی ندارد/

نگاه ویژه افراطیون اصلاح طلب به آموزش و پرورش استان

نگاه ویژه افراطیون اصلاح طلب به آموزش و پرورش استان
آموزش و پرورش در شكل فراگير و رسمی آن، حتي برای چند ساعت آموزش رسمی روزانه در مدرسه‌، توانايی آن را دارد تا در توسعه‌ی علمی و عقلانی افراد يك جامعه مؤثر و با جامِه‌ی عمل پوشاندن به كاركردهای عمده‌ی خود بتواند يكي از سهامداران اصلي تغيير و تحول فرهنگی‌ و اجتماعی جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،آموزش و پرورش در شكل فراگير و رسمی آن، حتي برای چند ساعت آموزش رسمی روزانه در مدرسه‌، توانايی آن را دارد تا در توسعه‌ی علمی و عقلانی افراد يك جامعه مؤثر و با جامِه‌ی عمل پوشاندن به كاركردهای عمده‌ی خود بتواند يكي از سهامداران اصلي تغيير و تحول فرهنگی‌ و اجتماعی جامعه باشد.

 توسعه‌ی انسان‌ها بيش از همه به آموزش و پرورش و تحولات برنامه‌ای، روشی و كاركردی آن در تربيت انسان‌هايی بالنده و خودشكوفا وابسته است‌.

مقام معظم رهبری در دیدارخود با وزير، معاونان و مديران آموزش و پرورش سراسر كشوردر سال 86 با اشاره به جايگاه و اهميت بی بديل آموزش و پرورش در شكل دهی رفتاری - اخلاقی و فكری افراد جامعه، تحول در نظام آموزش و پرورش كشور را نيازی اساسی و ضرورتی اجتناب ناپذير دانستند و تاكيد كردند: " آموزش و پرورش بايد براي ايجاد تحول، با استفاده از نيروهای فكری، كارآمد و زبده كشور، فلسفه نظام تعليم و تربيت را براساس هويت دينی و ملي تدوين كند و نظام آموزش و پرورش را بر مبنای آن تغيير دهد. اگر كشور و ملتی خواهان عزت مادی، سعادت معنوی، برتری سياسي، پيشرفت علمي و آبادانی است، بايد به آموزش و پرورش به عنوان كاری بنيادی توجه جدی كند؛ زيرا نيروی انسانی لازم برای تحقق اين اهداف والا، محصول نظام آموزش و پرورش است.”

همان گونه كه از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي برداشت مي شود،جايگاه آموزش و پرورش در كشور ما جايگاهي بنيادی و محوری است و بايد نسبت به اين جايگاه توجه ويژه ای داشت.

یکی از سازمان هایی که همواره مورد توجه طیف تندرو اصلاح طلبان قرار گرفته، سازمان آموزش و پرورش است.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این توجه ها روز به روز بیشتر شده به طوری که امروزه افراطیون اصلاح طلب به دنبال سهم خواهی های خود در این سازمان بوده و گویا اهداف سیاسی بر مصالح دانش آموزان ارجحیت دارد.

در این بین سازمان آموزش و پرورش استان ایلام نیز با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، با فشارهای عجیبی روبرو بوده به طوری که برخی ها معتقدند انتصابات صورت گرفته در این سازمان توسط برخی افراد دیگر هدایت می شود.

"علی بیرواند"، مدیر کل سازمان آموزش و پرورش که خود از نیروهای معتدل و قابل وثوق می باشد، باید بدون تعارف با این افراطیون مقابله کند؛چیزی که تاکنون و بنا بر دلایل نامعلومی، بیرانوند از آن سر باز زده است.

در چند روز گذشته شاهد روی کار آمدن یکی از مسئولین ستاد سران فتنه که مسئول حزب سیاسی آن فرد نیز می باشد به عنوان معاون رییس اداره یکی از شهرستانها بودیم، تا بار دیگر تمامی نگاهها به این سازمان معطوف شود.

علاوه بر این حذف نیروهای ارزشی یکی پس از دیگری بدون هیچ دلیلی جای سوالات زیادی را در بحث اعتدال در انتصابات بر جای گذاشته است.

مسئولان محترم آموزش و پرورش استان باید به این نکته مهم توجه کنند که مسئله فتنه و فتنه گران بنا بر گفته مقام معظم رهبری خط قرمز نظام است و این مسئولان باید به این رهنمود مقام عظمای ولایت به عنوان راهبرد و راهنمای کار خود نگاه کنند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب