سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 8774
|
09:15 - 1393/05/13
نسخه چاپی

ایلام بیدار بررسی می کند/

پشت پرده اهداف شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

پشت پرده اهداف شبکه های ماهواره ای فارسی زبان
واقعيت آن است كه اكثر شبكه هاي ماهواره اي صرفاً يك سرگرمي نيستند بلكه مارهاي خوش خط و خال هستند كه مي خواهند به شيوه اي نوين افكار خانواده ها را مسموم و در نتيجه بنيان جامعه را منزلزل كنند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::بررسي و ارزيابي شكل و محتواي سريالهاي پخش شده در شبكه هاي فارسي زبان ماهواره اي از بدو تاسيس ، تا به امروز چند نكته اساسي را به وضوح نشان مي دهد.

اول آنكه مشخص مي سازد برنامه ريزي و اولويت بندي گردانندگان و مديران ارشد اين شبكه ها در امر حياء زدايي از جامعه ايران اسلامي و قباحت زدايي به گونه اي است كه از مجموع سريالهاي پخش شده از اين شبكه ها بيشترين درصد فراواني محتواي سريالها به القاء و عادي سازي رابطه هاي جنسي قبل از ازدواج اختصاص داشته و در كنار آن داشتن فرزند نامشروع در مرتبه بعد قرار دارد . در اين ميان فراواني امور قبيح ديگري چون تجاوزات جنسي ، خيانت زن و شوهر به يكديگر ، سقط جنين و دوستي با جنس مخالف نيز كميت خاصي از محتواي مجموع سريالهاي پخش شده از اين شبكه ها را شامل مي گردد . جمع بندي فضاي رواني ايجاد شده توسط اين شبكه ها و القاي غير مستقيم اين گونه مطالب ، آن هم براي جامعه با حياء و عفيف فارسي زبان ، به وضوح ماهيت اين شبكه را جهت تسخير قلب ، فكر و كانون خانواده هاي مسلمان ايراني نشان مي دهد . ( شبيخون فرهنگي)

دوم اينكه مشخص مي نمايد كه برنامه ريزي مديران ارشد اين رسانه ها در القاي غير مستقيم « سبك زندگي غربي » در چه سطحي است و تا چه اندازه در دستور كار قرار دارد.

در سريالهاي پخش شده از شبكه هاي ماهواره اي به طور تدريجي و معكوس ، رفتارهاي به شدت منفور و حرام از نگاه شرع و حتي عرف ، در نگاه جامعه و خانواده ايراني به اعمال مباح و گاه پسنديده و حتي ضروري جامعه تبديل مي شود . به عنوان مثال زير سوال بردن ازدواج و ايجاد شبهه و ترديد مكرر درباره افرادي كه به زعم آنها ، از روي اشتباه به ازدواج تن مي دهند و يا به زندگي مشترك خود پايبندند و در مقابل ارائه ديدگاههاي شبهه افكنانه در خصوص تغييرات زمانه و لزوم فاصله گيري از جامعه سنتي ، از برجسته ترين مضامين سريالهاي اين شبكه ها است . روابط عاشقانه دختر و پسر جوان ، نمايش مي گساري ، هرزه گويي هاي هنگام مستي ، نمايش روابط خارج از چارچوب هاي اخلاقي ، ابراز علاقه هاي شهواني اغواكننده ، عدم وفاداري زنان و مردان متاهل به همسران خود ، روابط نامتوازن بين افراد داراي اختلاف سني زياد و بي احترامي به والدين و ... از اين جمله اند.

واقعيت آن است كه اكثر شبكه هاي ماهواره اي صرفاً يك سرگرمي نيستند بلكه مارهاي خوش خط و خال هستند كه مي خواهند به شيوه اي نوين افكار خانواده ها را مسموم و در نتيجه بنيان جامعه را منزلزل كنند . و به گفته كارشناسان ، مهم ترين سوغات آن ، ترويج خانواده هاي بي سامان و لجام گسيخته ، عادي جلوه دادن خيانت خانوادگي ، بي اهميت جلوه دادن احترام به والدين ، عادي جلوه دادن رابطه خارج از ازدواج ، هويت زدايي از مفهوم خانواده ، عادي جلوه دادن سقط جنين براي دختران ، تعصب زدايي و ترويج بي تفاوتي نسبت به حريم خانواده ، ترويج جدايي و و ايجاد آمادگي ذهني براي گسترش تفكر شيطان پرستي در ميان جوانان و نوجوانان است .

فاجعه از آنجا رخ مي نمايد كه قرار است زنان برخي شبكه هاي ماهواره اي براي زنان جامعه الگو باشند . زناني كه به همسران خود خيانت كرده و فرزندانشان انجام رابطه نامشروع را ساده تر از نوشيدن چاي در يك شب سرد زمستاني مي دانند .

داستان سريالهاي برخي شبكه هاي ماهواره اي ، داستان كساني است كه زندگي شان مملو از رابطه هاي جنسي نامشروع ، شهوت راني هاي حيواني و بي بندوباري هاست ، داستان آدم هايي كه مهمترين دغدغه شان سقط بچه هاي نا مشروع و خيانت به همسرانشان است .

بنا براين اگر اعضاء جامعه انساني و اسلامي ما از خطر ها و هجمه هاي خانمان برانگيز اينگونه شبكه ها غفلت نمايند و پاي چنين شبكه هايي را از حريم خانواده خود قطع نكنند ، خانواده هايشان يا از هم خواهند پاشيد يا سرد و عاري از روابط انساني و عاطفي خواهند شد .

و كم ترين مفاد چنين دسيسه هايي ، كودكان و نوجوانان خواهند بود كه به درستي تربيت نخواهند شد .

جامعه پس رفت كرده و بيش از پيش ، عقب ماندگي و مصرف گرايي را تجربه خواهيم كرد ، و طبيعي است در چنين شرايطي زمان و فرصت هاي از دست رفته قابل جبران نخواهند بود .

امام خميني (ره) مي فرمايد :

بي شك بالا ترين و والاترين عنصري كه در موجوديت هر جامعه دخالت اساسي دارد ، فرهنگ آن جامعه است . اساساً فرهنگ هر جامعه هويت و موجوديت آن جامعه را تشكيل مي دهد و با انحراف فرهنگ ، هر چند جامعه در بعد هاي اقتصادي ، سياسي ، صنعتي و نظامي قدرتمند و قوي باشد ولي پوچ و ميان تهي است . اگر فرهنگ جامعه اي وابسته و مرتزق از فرهنگ مخالف باشد ، ناچار ديگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرايش پيدا مي كند و بالاخره در آن مستهلك مي شود و موجوديت خود را در تمام ابعاد از دست مي دهد . استقلال و موجوديت هر جامعه از استقلال و فرهنگ آن نشئت مي گيرد و ساده انديشي است كه گمان شود با وابستگي فرهنگي ، استقلال در ابعاد ديگر يا يكي از آنها امكان پذير است .بي جهت من باب اتفاق نيست كه هدف اصلي استعمارگران كه در راس تمام اهداف آنان است ، هجوم به فرهنگ جوامع زير سلطه است.          « صحيفه نور ، ص 160»

امام خامنه اي مي فرمايد :

ماهواره واقعاً گنداب فسادي است كه تيرهاي زهر آگين خود را به سمت ملتها و كشور ها هدف گيري مي كند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب