سرویس: سیاسی
کد خبر: 8707
|
19:14 - 1393/05/08
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

جمهوری اسلامی کاملا شفاف عمل می کند/حرکت درچارچوب ان پی تی منجر به حل مسئله هسته ای می شود

جمهوری اسلامی کاملا شفاف عمل می کند/حرکت درچارچوب ان پی تی منجر به حل مسئله هسته ای می شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:حرکت درچارچوب ان پی تی منجر به حل مسئله هسته ای می شود.

به گزارشایلام بیداربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی مردمی احمد شوهانی،نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی پیرامون نقش کنگره در روند مذاکرات هسته ای با ایران ، اظهار کرد: آمریکا در ماههای آینده انتخابات کنگره را در پیش دارد یک سوم مجلس سنا و کل مجلس نمایندگان انتخابات وارد کارزار انتخاباتی می شوند و به دنبال حل مسئله هسته ای هستند تا در کارزار انتخاباتی خود از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حالی که غرب با تمدید مذاکرات ضرب الاجلی 4 ماهه را تعیین کرده ایران به دنبال آن بود که مسئله فیصله یابد و مذاکرات به نتیجه برسد، اما طرف غربی طوری وانمود می کند که ایران به دنبال خرید زمان است، اما جمهوری اسلامی کاملا شفاف عمل می کند و این غرب بود که بر تمدید مذاکرات پافشاری کرد.

شوهانی تاکید کرد:اگر کشورهای غربی در این مدت 4 ماهه مسائل جدیدی را مطرح نکنند، زیاده خواهی نکنند و در چارچوب ان پی تی حرکت کنند مسئله هسته ای حل و فصل خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاف کنگره و سنا با کاخ سفید موضوع داخلی است که به خود آمریکایی ها برمی گردد و یک نوع بی اعتمادی را به بار می آورد؛البته باید گفت یک اختلافاتی میان کنگره و دولت آمریکا است و رقابتهایی میان دموکراتها و جمهوریخواهان وجود دارد، دولت در اختیار دموکراتها و کنگره در اختیار جمهوریخواهان قرار دارد.

نماینده مردم ایلام،ایوان،مهران،ملکشاهی،چرداول و سیروان در مجلس شورای ایلامی تصریح کرد:کارشکنی کنگره بیشتر یک بازی و استراتژی است و کنگره همواره با اعمال فشار بر دولت آمریکا درصدد آن بوده است که از ایران امتیاز بیشتری بگیرد و دست بالا را در مذاکرات داشته باشد.

وی گفت: هر گاه دولت آمریکا دست به اقدامی زده کنگره موضوع جدیدی را برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران مطرح کرده است.

شوهانی عنوان کرد: آزادسازی 2.8 میلیارد دلار از دارائیهای ایران بر اساس توافق صورت گرفته و بخشی از تعهدات غرب است و در ازای اجرای تعهدات از سوی ایران دارائیهای مسدود شده ایران را طی چند قسط آزاد می کنند و اگر غرب 2.8 میلیارد دلار از دارائیهای ایران را آزاد نکند ایران نیز به تعهدات خود عمل نخواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب